شناسهٔ خبر: 122869 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

در کارگاه ارائه تجربیات پیاده سازی سیستم مدیریت روسازی در معابر شهری مطرح شد

برای نگهداری از پروژه های زیرساختی باید برنامه مدون داشت

کارگاه کارشناس ارشد اداره کل مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: هزینه های زیادی برای ساخت و احداث حمل و نقل انجام می شود، مانند ساخت پلیس راه، خیابان، فرودگاه و امثالهم؛ لذا برای نگهداری این قبیل پروژه های زیرساختی  باید سیستم مدونی داشت.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، کارگاه و سمینار آموزشی " ارائه تجربیات پیاده سازی سیستم مدیریت روسازی در معابر شهری" در سومین روز از نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک و صنایع وابسته در ساعت ۱۳:۳۰  در مصلی بزرگ امام خمینی ( ره) برگزار شد .

در این کارگاه آموزشی که با حضور کارشناسان برگزار شد مسعود کریمی کارشناس ارشد اداره کل مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به ارائه گزارشی از عملکرد شرکت پرداخت و اظهار داشت:  ما در آزمایشگاه فنی مکانیک خاک دارای دستگاه های با تکنولوژی بالا هستیم  که عملیات ارزیابی میدانی با آنها انجام می شود لذا به صراحت باید گفت که غالباً برخی از این دستگاه ها به صورت انحصاری در اختیار شرکت آزمایشگاه قرار دارد.

در ادامه این کارگاه آموزشی کریمی  در مورد ضرورت و اهمیت نگهداری زیرساخت‌های حمل و نقل توضیح داد و گفت: هزینه های زیادی برای ساخت و احدادث حمل و نقل انجام می شود مانند ساخت پلیس راه،  خیابان،  فرودگاه و امثالهم لذا برای نگهداری این قبیل پروژه های زیرساختی  باید سیستم مدونی داشت.

وی با بیان اینکه اگر برنامه مدونی برای نگهداری  سیستم عملیاتی نداشته باشیم متحمل هزینه های گزافی خواهیم شد تصریح کرد:  زیرساخت ‌های حمل و نقل یک نوع دارایی ارزشمند برای هر سیستم تلقی می شود که محافظت و نگهداری از آنها می تواند ارزشمند باشد.

این کارشناس مدیریت راه و ترابری در ادامه نشست توضیحاتی در رابطه با  تعاریف مدیریت روسازی (pms)  داد و اهداف آن را بیان کرد.

کریمی با تاکید بر اینکه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از ابزارهای نوینی در پروژهای بهره می گیرد اعلام کرد:‌ ما در پروژه‌های معابر شهری از دستگاه ال سی ام اس یا اسکنر سطح جاده استفاده می‌کنیم که این دستگاه قابلیت این را دارد که با سرعت۹۰ کیلومتر بر ساعت از سطح روسازی عبور و خرابی های روسازی را برداشت می کند.

مدرس دوره ارائه تجربیات پیاده سازی سیستم مدیریت روسازی در معابر شهری در ادامه توضیحاتی  آزمون و خطاهای این شرکت در پروژ های معابر شهری داد.

 کریمی در انتها نمونه هایی از نقشه های خروجی و برآورد مالی برای انجام یک پروژه شهری به کارشناسان حاضر در نشست ارائه داد گفت: ما یک سامانه ای به نام وب جی آی اس را توسعه دادیم که خروجی های کار را میتوان به کار فرما تحت این فضا ارائه داد.