شناسهٔ خبر: 122889 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بارش باران در ۱۳ شهرستان خراسان رضوی

اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: طی شبانه روز گذشته بارش باران در ۱۳ شهرستان این استان گزارش شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، آذر رضایی‌پور کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی روز یکشنبه گفت: در این مدت شهرستان قوچان با حدود سه میلیمتر بیشترین بارش را داشته است و بارندگی ها در شهرستان های سبزوار، نیشابور و تربت حیدریه به شکل رگبار بوده است.

وی ادامه داد: فعالیت سامانه پر فشار جوی که از روز گذشته از غرب وارد استان خراسان رضوی شده است تا فردا، دوشنبه ادامه دارد و پیش بینی می شود به تدریج از نواحی شرقی استان خارج می شود.

این کارشناس هواشناسی خاطر نشان کرد: این سامانه سبب تشکیل مه گرفتگی در ارتفاعات و بارش برف در برخی از مناطق کوهستانی شده است که احتمال لغزندگی معابر در این مناطق دور از انتظار نیست.

رضایی پور گفت: طی شبانه روز گذشته فریمان و کلات به ترتیب با چهار درجه زیر صفر و ۱۱ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های استان خراسان رضوی بوده اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی یک و ۸ درجه را به ثبت رسانده است.

وی تصریح کرد: دمای فعلی مشهد پنج درجه سلسیوس است و بنا بر مدل ها و نقشه های هواشناسی، میانگین دما در این کلانشهر امروز بین صفر تا ۱۲ درجه در نوسان است.