شناسهٔ خبر: 122895 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای کشور اعلام کرد؛

نیاز ۲۲۰ میلیارد تومان برای آسفالت راه های روستایی کشور

نياز 220 ميليارد تومان برای آسفالت راه های روستايی كشور معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۸۶ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت کشور از راه روستایی آسفالته برخوردار هستند و حدود ۱۴ درصد باقی مانده است، گفت: حدود ۲۷ هزار کیلومتر راه روستایی خاکی داریم که برای آسفالت آن حدود ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در همایش تجلیل از راهداران استان کرمان و روز راهدار با بیان اینکه کشور دارای ۲۲۰ هزار کیلومتر راه مواصلاتی است که شامل بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی و فرعی روستایی می‌شود، افزود: ۱۱۳ هزار کیلومتر راه آسفالته روستایی در سطح کشور وجود دارد.

مقبلی تصریح کرد: وجود راه‌ها یک سرمایه عظیم در کشور است که در خدمت توسعه قرار گرفته و ما وظیفه داریم از این راه‌ها حفاظت و نگهداری کنیم که در این راستا سال گذشته در حوزه راه‌های فرعی و روستایی حدود ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار داشتیم.

وی با بیان اینکه اطلس راه‌های روستایی کشور تهیه شده، افزود: حدود ۹۷ هزار روستای دارای سکنه در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت هستند که تکلیف دولت است.

مقبلی اظهار داشت: ۱۳۰ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور داریم که ۴۰ هزار کیلومتر آن نیاز فوری به روکش آسفالت دارد و همچنین حدود ۱۵ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور نیاز به ارتقا دارد و جوابگوی شرایط ترافیکی امروز با توجه به افزایش جمعیت روستایی و افزایش ترددها نیست.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه استان کرمان به‌ویژه جنوب استان کرمان، جزو هفت استان کشور در محرومیت راه‌ها است، گفت: در سال گذشته حدود ۷۰۰ میلیارد تومان برای ارتقاء راه‌های روستایی و فرعی استان کرمان اختصاص داده شده که ۱۵۴ کیلومتر راه روستایی و فرعی آسفالت شده است.

خداداد مقبلی با اشاره به اینکه حدود ۱۵ درصد از تصادفات ناشی از وضعیت راه‌های کشور است، بیان کرد: هفت استان کشور از استان‌های محروم در اطلس راه‌ها مشخص شدند که اقدام به توسعه آنها انجام شده است.