شناسهٔ خبر: 122904 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا:

بارش باران با شدت کمتر تا پایان هفته تداوم دارد/ ماندگاری سرما بدون افت و خیز/ثبات شرایط جوی در پایتخت

صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم بارش‌ها طی چند روز آینده خبر داد و گفت:‌ از شدت و وسعت بارش‌ها در این مدت کاسته خواهد شد.

صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره شرایط جوی و آب و هوایی کشور با توجه به بارندگی‌های اخیر اظهار کرد: فردا در استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان بارش باران را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: روز سه‌شنبه نیز استان‌های هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و استان های ساحلی دریای خزر کماکان بارش را خواهند داشت.

به گفته ضیائیان از اواخر روز سه‌شنبه و روز چهارشنبه سامانه‌ای از جنوب غرب وارد کشور می‌شود که در استان‌های خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویر احمد، کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان موجب بارندگی خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطر نشان کرد: در روز پنجشنبه سواحل دریای خزر به ویژه استان گیلان کماکان شاهد بارش خواهد بود.

وی افزود: بارش‌ها در استان‌های جنوبی و در استان‌های ساحلی دریای خزر عمدتا به صورت باران خواهد بود ولی دردامنه‌ها و ارتفاعات به شکل برف نمود می‌یابد.

ضیائیان ادامه داد: تهران هم در روز چهارشنبه بارش خفیف و گذرا تجربه خواهد کرد و سایر روزهای هفته بدون بارش است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط دمایی توضیح داد: کمترین دما طی روزهای گذشته، فردا صبح و امشب رخ خواهد داد و این سرما بدون افت و خیز تا پایان هفته ماندگار خواهد بود.

گفتنی است، آسمان امروز پایتخت از سوی کارشناس سازمان هواشناسی نیمه ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی شده است و بیشینه دمای تهران ۸ درجه بالای صفر و کمینه دما ۲ درجه بالای صفر خواهد بود.