شناسهٔ خبر: 122915 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد؛

برفروبی ۲هزار و ۹۷۴ کیلومتر باند از راه‌های البرز

برفروبی محورهای مواصلاتی البرز معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: همزمان با بارش برف در این استان دو هزار و ۹۷۴ کیلومتر باند از راه‌های البرز برفروبی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز)، حمید پرورشی معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز اظهار کرد: در پی هشدار اعلام شده از سوی سازمان هواشناسی درخصوص بارش برف و باران در سطح استان البرز، راهداران در تمامی راهدارخانه‌ها به حالت آماده باش کامل در آمدند.

وی افزود: ضمن آماده‌باش ۲۰۰ نفر راننده و راهدار و تجهیز ۱۴۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات برای برفروبی راه‌ها، از صبح روز گذشته در محورهای مواصلاتی استان شاهد بارش برف بودیم که برای بازنگه داشتن راه‌ها ۳۸ اکیپ راهداری شامل راننده و راهدار مشغول برفروبی و نمکپاشی شدند تا تردد ایمن در محورهای مواصلاتی برقرار شود.

این مسئول بیان کرد: حاصل تلاش بی‌وقفه راهداران برفروبی دو هزار و ۹۴۷ کیلومتر باند از جاده‌های استان بود که در این راستا ۶۲۵ تن مخلوط ماسه و نمک برای برفروبی و جلوگیری از یخزدگی سطح جاده مورد استفاده قرار گرفت.

پرورشی در ادامه با اشاره به وضعیت راه‌های البرز اظهار کرد: در حال حاضر تردد در تمامی محورهای مواصلاتی استان به صورت عادی در جریان بوده و ترافیکی گزارش نشده است.

این مسئول تاکید کرد: باتوجه به بارش‌ها، از مردم درخواست می‌شود در هنگام تردد از محورهای کوهستانی حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و قبل از سفر برای اطلاع از وضعیت راه‌ها با شماره ۱۴۱ تماس بگیرند.