شناسهٔ خبر: 122921 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری دومین روز از نشست آموزه‌های زلزله بم و بازآفرینی در ورامین

شافعی معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران از برگزاری دومین روز آموزه های زلزله بم و ارائه بسته های تشویقی بازآفرینی در شهرداری ورامین و با حضور مدیران شهری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، حسن شافعی معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در روز دوم نشست آموزه های زلزله بم و بررسی نقش بازآفرینی شهری و بسته های تشویقی، بهرام معماریان معاون فنی و نظارت شرکت بازآفرینی شهری ایران درخصوص جزئیات بسته های تشویقی،اهمیت حضور مردم در مقاوم سازی بناها، کار شهرداریهادر حوزه کاهش آسیب پذیری بناها و افزایش مقاومت سازی بافت های فرسوده به ایران سخنرانی پرداخت.

وی افزود: از ظرفیت بم می توان برای بیدارباش و هوشیار کردن ساکنان و تمام عوامل مرتبط در شهرداری ها استفاده کنیم، زیرا علی رغم فعالیت های صورت گرفته از زمان زلزله تاکنون که ۲۰ سال گذشته است هنوز آثار زلزله در شهر وجود دارد.

شافعی ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که یک جریان فرهنگی راه اندازی کنیم،جریانی که در طول سال بتوانیم مباحث بازآفرینی را در ۴۸ شهر استان دنبال کنیم.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در پایان از برگزاری جلسه جمع بندی فردا دوشنبه ۵ دیماه در خانه هنرمندان و سالن شهناز با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد.