شناسهٔ خبر: 122942 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

صدور هشدار زرد دریایی؛

آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز مواج می‌شود/احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها

موج دریا سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد دریایی از وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در خلیج فارس و تنگه هرمز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور، سامانه وزش باد توام با افزایش ارتفاع موج از امروز یک‌شنبه آغاز شده  و تا روز جمعه موجب افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی به میزان یک تا ۱/۵ متر و در مناطق دور از ساحل تا ۲ متر خواهد شد.

روز یک‌شنبه مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس، روز دوشنبه مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز، روز چهارشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز و نیمه غربی دریای عمان و روزهای پنج‌شنبه و جمعه خلیج فارس و دریای عمان طوفانی خواهند بود.

این سامانه مخاطراتی همچون احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه سنگین، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی به همراه دارد.

به همین منظور سازمان هواشناسی کشور به خودداری از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی، ممنوعیت شنا، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی، جمع آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی توصیه کرده است.