شناسهٔ خبر: 122944 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

پایش مناطق پر ریسک در جهت کاهش خسارت پدیده‌های جوی

پدیده های جوی در دیدار مدیر کل هواشناسی استان کرمان با فرماندار رفسنجان، نحوه پایش پدیده‌های جوی در مناطق پر ریسک رفسنجان مطرح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  محسن عراقی زاده مدیرکل هواشناسی استان کرمان به همراه معاون فنی و پایش، کارشناسان تحقیقات و بازرسی هواشناسی و نماینده شرکت دانش بنیان کاوشگران آب با  فرماندار رفسنجان دیدار و گفت‌وگو کردند.

عراقی زاده در این دیدار با اشاره به اهمیت پایش هواشناسی در مناطق پر ریسک تحت تاثیر پدیده‌های هواشناسی از جمله سرمازدگی باغات و محصول پسته بعنوان محصول استراتژیک رفسنجان و استان کرمان بر ضرورت ایجاد شبکه پایش هشدار سرمازدگی و افزایش تعداد ایستگاه های هواشناسی بالاخص در مناطق فاقد ایستگاه با میکرو کلیمای خاص تأکید کرد و گفت: اداره کل هواشناسی در صدد ایجاد یک شبکه پایش سرمازدگی در سطح استان می باشد که با توجه به ویژگی شهرستان رفسنجان از نظر تولید پسته در سطح استان و کشور، این شهرستان از دیدگاه هواشناسی ویژه و خاص می باشد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمان خواستار تخصیص اعتبارات لازم از بودجه شهرستانی و همکاری فرمانداری در این خصوص خواستار شد. 

در این دیدار کارشناسان هواشناسی گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص اطلاع رسانی، پایش و ایستگاه های هواشناسی استان ارائه کردند  و در مورد جانمایی ایستگاه در مناطق مختلف شهرستان رفسنجان از جمله تعمیر و راه اندازی مجدد ایستگاه صفائیه و کشکوئیه گفتگو شد.

رحسین ضایی فرماندار رفسنجان با اشاره به اقدامات ارزنده هواشناسی در بخش کشاورزی و اعلام هشدارها و توصیه های به موقع کارشناسان این اداره کل، اهمیت ثبت و ضرورت بررسی شرایط آب و هوایی در منطقه رفسنجان و بالاخص باغات را مطرح نمود و گفت: با صنایع  استان جهت کسب موافقت آنان برای تامین اعتبار رایزنی خواهد نمود.

وی خاطر نشان کرد: فرمانداری رفسنجان در خصوص کاهش خسارت سرمازدگی به محصولات باغی در سطح شهرستان همکاری های لازم را خواهد داشت.

به گزارش سازمان هواشناسی کشور، در حاشیه این دیدار، مدیر کل هواشناسی استان کرمان در مراسم تشییع پیکر شهید گمنام در فرمانداری رفسنجان نیز شرکت کرد. عراقی زاده همچنین با حضور در ایستگاه فرودگاه رفسنجان با همکاران در این ایستگاه دیدار و گفتگو کردند.