شناسهٔ خبر: 122982 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان اعلام کرد؛

ورود اولین کشتی رو_رو به مجتمع بندری انزلی در سال ۱۴۰۱/ بارگیری ۵۰۰ خودرو در دستور کار

بندر انزلی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به ورود اولین کشتی رو_رو به مجتمع بندری انزلی در سال ۱۴۰۱ گفت: در روزهای آتی حدود ۵۰۰ خودرو آمادگی بارگیری هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین یونسی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به فعال بودن ترانزیت خودرو در مجتمع بندری انزلی اظهار داشت: با توجه به اینکه در بندرانزلی نیاز به کشتی رو_رو احساس می شد با پیگیری های انجام شده و مذاکراتی که با شرکت کشتیرانی صورت گرفت، اولین کشتی رو_رو در سال ۱۴۰۱، روز دوم دی وارد بندرانزلی شد.

وی افزود: ۱۳۷ خودرو از مبدا اولیا روسیه به مقصد ارمنستان و ۲۷۳ خودرو از امارات به مقصد آکتائو قزاقستان از طریق بندرانزلی ترانزیت خواهند شد و در روزهای آتی نیز حدود ۵۰۰ خودرو آمادگی بارگیری هستند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه رشد قابل ملاحظه ای در بخش ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی داشته ایم، تصریح کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته شاهد ارتقاء و رشد خطوط منظم رو_رو و لاینر کانتینری در بندر انزلی و دیگر بنادر استان گیلان خواهیم بود.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان ، یونسی با اشاره به روند رو به رشد ورود کشتی ها به مجتمع بندری انزلی خاطرنشان کرد: با مذاکراتی که با صاحبان کالاها و کشتی ها داشتیم شاهد بازگشت بسیاری از آنان به بندرانزلی بودیم و این امر حاصل بازاریابی، مشتری مداری، کاهش بروکراسی اداری و همت همکاران بوده است.