شناسهٔ خبر: 122985 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان:

تعریض و ایمن سازی محور آق قلا-بندرترکمن درحال انجام است

راهداری گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به اهمیت محور اصلی و پرتردد آق قلا-بندرترکمن گفت: تعریض و ایمن سازی این محور ۳۵ کیلومتری با تعهد ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و راه و شهرسازی استان هرکدام به طول ۱۷ کیلومتر در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، عادل مصدقی در مصاحبه با سیمای مرکز استان افزود: تاکنون ۷ کیلومتر از زیرسازی، تعریض ابنیه و آسفالت ضلع جنوب محور از سمت آق قلا به بندر و ساب بیس یک و نیم کیلومتر برای اجرای آسفالت از سوی اداره کل انجام شده است.

مصدقی با بیان اینکه ۳و نیم کیلومتر دیگر از محور در مرحله تعریض و زیرسازی مسیر و تعریض پلها قرار دارد، افزود: در صورت مساعد بودن شرایط جوی این میزان از محور نیز تا دهه فجر به مرحله ساب و آسفالت می رسد.

این مقام مسوول گلستانی اظهارداشت: حدود ۶ کیلومتر باقی می ماند که طی بازدید اخیر استاندار و تاکید ایشان بر تسریع پروژه؛ جهت فعال سازی پیمانکار مرتبط از جبهه دیگر محور (از سمت کیلومتر ۱۷ به آق قلا) اقدام خواهد شد.

مصدقی، منابع مالی هزینه شده برای این پروژه را ۵۰ میلیاردتومان از منابع ملی سازمان راهداری و حمل و نقل بیان کرد و افزود: براساس آمار سامانه های تردد شمار روزانه دست کم ۸ هزار تردد از محور آق قلا- بندرترکمن بصورت رفت و برگشت انجام می شود که افزایش ایمنی محور تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات برجا می گذارد.

به گفته وی، تحقیقات بعمل آمده نشان داده که سرعت و سبقت غیرمجاز عامل تصادفات این محور بوده است.

لازم به ذکر است؛ از ۵۲۵۰ کیلومتر راههای استحفاظی گلستان ۷۰۵ کیلومتر آن اصلی است.

محور آق قلا- بندر در حوزه دو شهرستان بندرترکمن و آق قلا قرار دارد.