شناسهٔ خبر: 122991 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری خبر داد:

دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری در رشته های جدید دانشجو می‌پذیرد/ آموزش دانشجویان مراقبت پرواز از مهرماه

اردوان کریم زاده رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری از پذیرش دانشجو در رشته‌های جدید شامل رشته خلبانی، ایمنی زمینی، امنیت هوانوردی و مهمانداری خبر داد.

اردوان کریم‌زاده رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری حدود ۷۰ سال قدمت دارد و تنها مرکز دولتی آموزش تخصص صنعت هوانوردی است.

کریم‌زاده افزود: حدود ۸۰درصد مدیران صنعت هوانوردی و ۶۰درصد بدنه کارشناسی و تخصصی فارغ التحصیل دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری هستند بنابراین نقش بسیار مهمی در تربیت نیروهای متخصص دارد.

وی ادامه داد: اهم اقدامات انجام شده توسعه کارگاه‌های تخصصی، کارگاه‌های تعمیر و نگهداری است که در این راستا  بالغ بر ۱.۵ میلیارد تومان تجهیزات از جمله تونل باد، NDT  و تست‌های غیر مخرب خریداری شده است.

 رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری اشاره کرد: از دیگر پروژه های مهم که قابل رقابت با پروژه‌های خارجی است، پروژه سیمولاتور برج رادار است که با شرکت صا شیراز در دست اقدام است و تحویل سامانه ظرف یکی دو ماه آینده صورت می‌گیرد و از مهرماه آموزش دانشجویان مراقبت پرواز از طریق این سامانه شروع می‌شود.

کریم‌زاده با بیان این‌که تهیه تجهیزات کمک آموزشی برای رشته "اویونیک" با انعقاد قرارداد شرکت صاشیراز انجام شده است، گفت: رشته "اویونیک" دو سال است که از طریق کنکور سراسری به سبد رشته ‌های دانشکده اضافه شده است.

وی توضیح داد: رشته الکترونیک در این دانشکده به تجهیزات الکترونیکی، تعمیرات، نگهداری و بهره برداری از تجهیزاتی است که بیرون هواپیما و داخل فرودگاه برای برقرای عملیات پرواز ایمن اطلاق می‌شود در حالیکه تجهیزات الکترونیکی داخل هواپیما، تجهیزات الکترونیکی رادارها و نمایشگرها و... تخصص رشته اویونیک است.

رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات در دست اجرا ایجاد مرکز رشد هوایی در دانشکده برای اولین بار است که مجوز آن از دفتر فناوری‌های ریاست جمهوری گرفته شده است و تجهیز فضای اختصاص یافته در دانشکده تا پایان سال و بعد از انتخاب استارتاپ برگزیده انجام می‌شود و از سال آینده فعالیت جدی آن‌ها شروع می شود.

کریم‌زاده در پایان ابراز امیدواری کرد: گسترش و توسعه رشته ها نیز در دفتر گسترش وزارت علوم در دست اقدام است که  چهار رشته  خلبانی، ایمنی زمینی، امنیت هوانوردی و مهمانداری هستند و رشته ایمنی هوانوردی در سال آینده برای اولین بار دانشجو می‌پذیرد.