شناسهٔ خبر: 123019 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان مطرح کرد؛

استان همدان از استان‌های پیشرو در بحث بازآفرینی شهری

زلزله بم 1 سومین نشست تخصصی ( آموزه های زلزله بم) با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان ، مدیرکل دفتر نظارت بر امور اجرایی شرکت بازآفرینی شهری ایران، مهدی افغانی سفیر بم ،شهردار همدان و سایر مسئولین ذیربط در محل تالار قرآن همدان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان)،  ایوب اسدالهی در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری این همایش ها بر اهمیت موضوع نوسازی بافت های فرسوده اشاره نموده و گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و اهتمام دولت، امیدواریم هر چه سریعتر بهسازی و نوسازی در کل کشور اتفاق بیافتد.

وی ادامه داد: دفاتر تسهیل گری همچون بسیج، سپاه ، معتمدین و سایر دفاتر از خود مردم برای به ثمر رسیدن این موضوع استفاده نمایند تا این اتفاق زودتر رقم بخورد.

وی به کاهش صدور پروانه ها اشاره نموده و یادآورشد: باید هماهنگی بیشتری در این خصوص صورت بگیرد تا زمان صدور پروانه ها به زیر دو یا یک ماه برسد.

اسدالهی در خصوص حضور شهید سلیمانی در زلزله بم گفت: سردار شهید سلیمانی مایه دل گرمی و روحیه مضاعف برای مردم بود و مثل پدر و برادری که به آنها کمک میکند در کنار مردم بود و آنها را از زیر آوار نجات میداد .

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان نیز در این جلسه بیان کرد: از آنجایی که زلزله جزء بافت کره زمین است و اتفاق خواهد افتاد باید به سمت مقاوم سازی بناها حرکت کنیم.

فرزاد تیموری ادامه داد:  بعد از زلزله منجیل رودبار که خسارات زیادی بر جای گذاشت شاهد تسهیل قانون سازمان نظام مهندسی ساختمان و تدوین مقررات ملی ساختمان بودیم .

وی با اشاره به اهمیت استحکام بناها در شهرها و روستاها یادآورشد: باید به سمتی حرکت کنیم که شهرها و روستاهایمان دارای نماهای با هویت و با معماری ایرانی – اسلامی باشند.