شناسهٔ خبر: 123020 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد؛

نظارت و کنترل بیش از ۱۴ هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل باری و مسافری در البرز

گشت های کنترل و نظارت رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز از نظارت و کنترل ۱۴ هزار و ۱۲۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل باری و مسافری در ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز)، پیمان بختیاری رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز اظهار کرد: به منظور بازدارندگی، شناسایی و اعمال قانون بر تخلفات رانندگی و همچنین ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای، طرح کنترل و نظارت بر تردد ناوگان باری و مسافری توسط این اداره‌کل و قرارگاه پلیس راه استان به صورت مستمر در طول سال اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای ضرورت ارتقای ایمنی مسافران، بازدیدهای میدانی و گشت‌های کنترل و نظارت  نسبت به قبل افزایش یافته است، تصریح کرد: در بحث کنترل‌های میدانی ناوگان مسافری، رعایت موارد ایمنی از جمله وجود تجهیزات ایمنی، جعبه کمک‌های اولیه، کپسول آتش‌نشانی، اسناد و مدارک حمل و نقلی و صورت وضعیت در دستورکار قرار دارد.

این مسئول بیان کرد: در بخش ناوگان باری هم اقداماتی از قبیل کنترل اسناد حمل(بارنامه)، بررسی فرار بار، کنترل تجهیزات ایمنی، کنترل مندرجات بارنامه، کنترل مدارک هویتی راننده و ناوگان، کنترل کالاهای بدون بارنامه و کنترل تناژ بار و کرایه حمل انجام می‌شود.

بختیاری با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا پایان آذرماه، در قالب دو هزار ۸۳۱ نفر ساعت گشت کنترل و نظارت از ۱۴ هزار و ۱۲۰ ناوگان باری و مسافری بازدید به عمل آمده است، گفت: از این تعداد ۶ هزار و ۴۳۳ بازدید مربوط به بخش مسافری و هفت هزار و ۶۸۷ بازدید مربوط به ناوگان باری استان می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای این بازدیدها ۵۹۰ پرونده تخلف به مراجع ذیربط ارجاع داده شده است، گفت: نتایج حاصل از گشت و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در استان جمع‌بندی و با شناسایی‌ تخلفات موارد به کمیسیون ماده ۱۱ ،۱۲و۱۴ استانی ارجاع داده می‌شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل‌ها رای لازم صادر شود.