شناسهٔ خبر: 123053 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل خبر داد؛

نصب سیستم یخ زدایی در فرودگاه اردبیل تا دو هفته آینده

محمد قصابی فرودگاه اردبیل مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی سیستم یخ زدایی در فرودگاه اردبیل، از نصب این سیستم تا دو هفته آینده خبر داد.

محمد قصابی مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر فرودگاه اردبیل در هفته  ۵۴ پرواز به مقصد تهران و مشهد دارد.

قصابی افزود: طی چندماه اخیر افتتاح سیستم روشنایی فرودگاه و بهسازی باند انجام شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل از طراحی، تولید و نصب سیستم روشنایی(CAT۲) به کار رفته در این فرودگاه برای اولین بار در کشور که توسط متخصصان ایرانی اجرایی و عملیاتی شده بود، خبر داد و گفت: با تجهیز به این سیستم دو مشکل وزش باد و هوای مه‌آلود در فرودگاه اردبیل حل شده است.

قصابی با تأکید بر اینکه سیستم‌های اینچنینی پیش از این از کشورهای اروپایی خریداری شده بود، افزود:  با اتکا به دانش بومی و متخصصین ایرانی، سیستم کنونی از شرکت دانش‌بنیان داخلی خریداری شده است.

وی ادامه داد: پیش از این در یک بازه زمانی حدود ۱۰۰ پرواز به دلیل شرایط جوی لغو می‌شد که پس از نصب سیستم یاد شده، ابطالات پرواز، کاهش چشمگیری داشته است و به ۱۰ پرواز رسیده است.

به گفته مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل طراحی قطعات و نصب سیستم (DIS) یخ زدایی نیز با پیشرفت ۹۵ درصدی در فرودگاه اردبیل در حال انجام است و ظرف دو هفته آینده به بهره برداری می‌رسد.