شناسهٔ خبر: 123094 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:

سالانه ۵ هزار میلیارد تومان صرف پروژه‌های راه و مسکن می‌شود/ تمام پروژه‌های حوزه راه استان از منابع و ردیف دولتی برخوردار هستند

محبوب حيدري مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: سالانه پنج هزار میلیارد تومان منابع صرف پروژه‌های حوزه راه و مسکن در استان اردبیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل ) ، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: معاونت مهندسی ساخت و توسعه راه‌ها وظیفه احداث و توسعه بزرگراه‌های استان اردبیل را بر عهده دارد که سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان منابع در حوزه توسعه بزرگراه‌ها هزینه شده است.

وی هزینه سالانه توسعه بزرگراه‌ها و احداث ساختمان‌های دولتی و مسکن را پنج هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: همکاران ما در ۹ ماه امسال با تلاشی مضاعف سعی کردند تا وظیفه و مأموریت خود را در همه حوزه‌ها به شایستگی نشان دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: پنج تا ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار منابع عظیمی در توسعه راه‌ها و مسکن است که در دولت سیزدهم این منابع اغلب به صورت نقد تأمین می‌شود تا ما بتوانیم پرداختی خود را به پیمانکاران انجام دهیم.

حیدری افزود: ما پیش از این ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل داشتیم که امسال با سفر معاون رئیس جمهور ۵۲ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل به بهره‌برداری رسید تا شاخص برخورداری استان به ۲۳۷ کیلومتر برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شاخص برخورداری استان از بزرگراه‌ها تا ۲۷ درصد افزیاش یافته و اگر منابع مورد نیاز تأمین شود، سال آینده نیز تلاش می‌کنیم تا ۷۴ کیلومتر بزرگراه را در استان اردبیل تکمیل و آماده بهره‌برداری کنیم.

حیدری اضافه کرد: با تکمیل و بهره‌برداری ۱۸۶ کیلومتر توسعه بزرگراه‌ها، امیدواریم به میانگین کشوری دست پیدا کرده و وضعیت مطلوبی را در این بخش تجربه کنیم.

وی به اخذ مجوز قانونی ماده ۲۳ برای تمام راه‌های مواصلاتی استان خبر داد و بیان کرد: تمام پروژه‌های حوزه راه استان از منابع و ردیف دولتی برخوردار هستند و در این زمینه از شمال تا جنوب استان و از غرب تا شرق استان تمامی راه‌های در حال احداث در بخش راه اصلی و توسعه بزرگراه‌ها از منابع و ردیف ملی بهره‌مند هستند.

پروژه‌های بزرگراهی اردبیل از فاینانس بانکی بهره‌مند می شوند

حیدری از استاندار اردبیل و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل قدردانی کرد و ادامه داد: برای اولین بار در استان اردبیل راه آهن اردبیل میانه و اتصال آن به پارس‌آباد از فاینانس بانکی بهره‌مند شد و ما از سال گذشته برای راه‌های استان نیز با همکاری بانک‌های عامل در حال تأمین اعتبار هستیم تا تکمیل پروژه‌های بزرگراهی اردبیل سرچم ، مشگین به سربند پارس‌آباد و کلور به درام را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در حال حاضر ۲۷۸ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل در حال احداث است که تمامی این محورهای مواصلاتی در قطعات مختلف به پیمانکاران سپرده شده و تلاش ما بر این است تا بخشی از این محورهای مواصلاتی را تا ۲ سال آینده آماده بهره‌برداری کرده و به زیر ترافیک ببریم.

حیدری تصریح کرد: به رغم محدودیت منابع مالی، دولت هشت هزار میلیارد تومان منابع را برای تکمیل بزرگراه‌ها اختصاص داده که انتظار می‌رود در این حوزه گام‌های اساسی و جدی برداشته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل میزان بدهی راه و شهرسازی استان اردبیل را به پیمانکاران ۴۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:‌ به رغم این بدهی، اغلب پیمانکاران با قوت و قدرت پروژه‌های عمرانی و راهسازی را به پیش می‌برند.