شناسهٔ خبر: 123167 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر:

اجرای مصوبات اولین سفر ریاست جمهوری به استان شتاب گرفته است

عبدالکریم اخترشناس مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر با اشاره به اینکه در اولین سفر رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم به استان ۲۷ میلیارد تومان در حوزه این اداره کل مصوب شد، گفت: ۴ مصوبه این سفر در بخش راهداری استان با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال انجام هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر با اشاره به اینکه در اولین سفر آیت الله رییسی و هیات دولت سیزدهم به استان ۲۷ میلیارد تومان در حوزه این اداره کل مصوب شد، گفت: ۴ مصوبه این سفر در بخش راهداری استان با پیشرفت فیزیکی  مناسب در حال انجام هستند.

اخترشناس در تشریح این مصوبات ادامه داد: تعریض و بهسازی قطعه اول محور بردخون- دیر به طول ۱۵ کیلومتر در دست اجراست که تاکنون ۵۱ درصد پیشرفت دارد و با تامین اعتبار، تا پایان سال زیر بار ترافیک می رود.

وی افزود: حذف پیچ های حادثه خیز جاشک به طول ۴ کیلومتر دیگر مصوبه سفر هیات دولت بود که تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت داشته و تا پایان سال بخش عمده آن اجرایی خواهد شد که نقش مهمی در کاهش حوادث رانندگی دارد.

اخترشناس با اشاره به بهسازی محور روستایی سرچشمه- ریز به عنوان دیگر مصوبه سفر دولت خاطرنشان کرد : ۵ کیلومتر باقی مانده این محور تا دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید تا اولین استان کشور باشیم که روستاهای بالای ۵۰ خانوار آن دارای راه دسترسی مناسب و با کیفیت هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر خاطرنشان کرد : همچنین محور ریز استان بوشهر به دژگاه در فراشبند فارس دیگر مصوبه سفر آیت الله رییسی است که اکنون در مرحله بازگشایی مسیر است و با اجرایی شدن آن، فاصله جنوب استان بوشهر به فارس ۷۰ کیلومتر کاهش می یابد.

اخترشناس افزود: با توجه به درپیش بودن دومین سفر هیات دولت به استان، پروژه های اولویت دار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مشخص شده که درصورت تصویب، شاهد ارتقای قابل توجه شاخص های این حوزه خواهیم بود.