شناسهٔ خبر: 12324 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اختصاص ۹۰ میلیارد ریال به پروژه‌های راهسازی کهگیلویه و بویر احمد

راهسازی رئیس اداره راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص ۹۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ به پروژه‌های راه و شهرسازی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره‌كل راه و شهرسازي كهگيلويه و بوير احمد، علی‌اصغر تارم رئیس اداره راه و شهرسازی کهگیلویه و بویر احمد گفت: از این مبلغ ۱۹میلیارد ریال به جاده دهدشت - چرام، ۲۶ میلیارد ریال به جاده سوق و ۳۲ میلیارد ریال به جاده ورودی دهدشت - طولیان و جاده قلعه رئیسی اختصاص یافت.

تارم در این‌باره بیان کرد: ۱۲ میلیارد ریال از این مبلغ نیز به آسفالت راه‌های روستایی چنگلوا، فاریاب توت، برفکون، سرگچ، دو بند امامزاده پهلوان، چهاب، کوشک و فیلگاه اختصاص داده شد.

وی با اشاره به پیگیری و بازدید مستمر مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه از روند اجرای پروژه‌های استان،گفت: روند توسعه و آسفالت راه‌های روستایی این شهرستان در دولت تدبیر و امید رشد داشته است.

وی با بیان اینکه طول راه‌های ارتباطی شهرستان کهگیلویه یکهزار و ۲۷۲ کیلومتر است، افزود: هم‌اکنون ۱۵ پروژه راهسازی در شهرستان کهگیلویه در حال اجرا است.

تارم با بیان اینکه بیش از ۹۷۰ کیلومتر راه روستایی در کهگیلویه وجود دارد، گفت: میانگین شاخص آسفالت راه روستایی در این شهرستان ۳۵ درصد است که محدود خواهد بود.

شهرستان کهگیلویه به مرکزیت شهر دهدشت با جمعیتی افزون بر ۱۳۲ هزار نفر دارای چهار بخش، چهار شهر و ۱۰ دهستان است.

آغاز آسفالت جاده سی‌سخت - پادنا به طول ۱۳ کیلومتر

محمد راستا  معاون ساخت و توسعه راه‌های کهگیلویه نیز در خبری دیگر گفت: میزان اعتبار تخصیص‌ یافته و هزینه شده برای عملیات بهسازی و آسفالت این جاده ارتباطی افزون بر ۴۵ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه این جاده ارتباطی تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: با پایان این پروژه مسافت شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا تا مرکز استان اصفهان ۴۵ دقیقه کاهش می‌یابد.

راستا در این رابطه بیان کرد: مسافت یاسوج به سمیرم از مسیر پل قره ۱۷۰ کیلومتر است اما از مسیر سی‌سخت - سمیرم تا حدود ۴۰ کیلومتر کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه چهار و نیم کیلومتر از مسافت ۱۳ کیلومتری این پروژه در حوزه شهرستان دنا است، بیان کرد: بیش از ۱۰ هزار خانوار با جمعیتی افزون بر ۴۰ هزار نفر در شهرستان‌های دنا و سمیرم از مزایای این جاده ارتباطی بهره‌مند می‌شوند.

راستا همچنین افزود: میزان حجم خاکبرداری این جاده ارتباطی ۱۵۰ هزار مترمکعب و حجم آسفالت آن نیز حدود ۵۳۷ هزار و ۶۰۰ مترمربع است.

وی در ادامه اعلام کرد: این جاده ارتباطی علاوه بر نزدیک کردن بخش دناکوه (پادنا) سمیرم به شهر سی‌سخت به عنوان یک جاده کمکی در مسیر یاسوج - سمیرم است که موجب کاهش بار ترافیک در جاده یاسوج - اصفهان خواهد شد.

این مقام مسئول در تشریح سخنان خود گفت: به دلیل وجود جاذبه‌های طبیعی و گردشگری چشمگیر در هر دو شهرستان دنا و سمیرم جاده جدید یاسوج - سمیرم - اصفهان می‌تواند جایگزین مناسبی برای جاده یاسوج - اصفهان باشد.

عملیات اجرایی ساخت این جاده ارتباطی به طول ۱۳ کیلومتر از خرداد امسال و با حضور جمعی از مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان سمیرم آغاز شد.

شهر توریستی سی‌سخت مرکز شهرستان دنا با جمعیتی افزون بر هشت هزار نفر در ۳۵ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد./

نظر شما