شناسهٔ خبر: 123251 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری رقم خورد

تعیین تکلیف الحاق اراضی دولت به محدوده شهر تربت‌حیدریه برای نهضت ملی مسکن

تربت حیدریه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با ابلاغ مصوبه خود در خصوص تدقیق محدوده و الحاق مجموعاً حدود ۲۱ هکتار اراضی با مالکیت دولت (در ۴ قطعه) به محدوده شهر تربت‌حیدریه برای تامین اراضی مورد نیاز نهضت ملی مسکن را تعیین تکلیف کرد.

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، معاون شهرسازی و معماری در ابلاغ مصوبه شورای ‌عالی شهرسازی و معماری خطاب به استاندار و رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان رضوی نظر شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص تدقیق محدوده و الحاق مجموعاً حدود ۲۱ هکتار اراضی با مالکیت دولت (در ۴ قطعه) به محدوده شهر تربت‌حیدریه در جهت تامین اراضی مورد نیاز نهضت ملی مسکن را مورد بررسی قرار داد.

فرزانه صادق مالواجرد در نامه ابلاغ خود با بیان اینکه درخصوص قطعات شماره ۱ و ۲ با مساحت حدود ۱ و ۱/۲ هکتار واقع در غرب محدوده با تدقیق محدوده و الحاق متصل دو قطعه زمین با مالکیت دولتی و مساحت‌های ۱ و ۱/۲ هکتار واقع در غرب محدوده با کاربری مسکونی با تامین خدمات و مطابق مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان موافقت می‌شود اعلام کرد: در خصوص قطعه شماره ۳ با مساحت در حدود ۰/۹ هکتار واقع در غرب میدان جهاد با توجه به توپوگرافی نامناسب اراضی (شیب ۱۶ درصد)، با الحاق اراضی مذکور مخالفت می‌شود.

وی در ادامه ابلاغ خود آورده است: در خصوص قطعه شماره ۴ با مساحت در حدود ۱۸/۲ هکتار واقع در جنوب شرق محدوده ضمن موافقت با مصوبه مورخ ۱۴۰۱/۳/۲۸ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مبنی بر الحاق اراضی مذکور با کاربری مسکونی با تامین خدمات جهت تامین اراضی طرح اقدام ملی مسکن، مقررمی شود طرح تفصیلی اراضی مذکور با تامین سرانه‌های خدماتی در مقیاس محله، ناحیه و رعایت چارچوب زیر به تائید کمیسیون ماده پنج برسد.

معاون شهرسازی و معماری محورهایی که باید به تائید کمیسیون ماده ۵ برسد را بدین شرح اعلام کرد: 

۱. رعایت موقعیت کانال‌های ساماندهی مسیل و پرهیز از هرگونه بارگذاری در بستر و حریم مسیل مطابق اعلام نظر شرکت آب‌منطقه‌ای استان.

۲. تثبیت بخش‌های دارای درختکاری در جنوب شرق زمین تحت کاربری پارک و فضای سبز در طرح تفکیکی

۳. رعایت حداکثر تراکم ساختمانی به میزان ۱۰۰ درصد در هماهنگی با پهنه تراکمی مجاور زمین

دستور فرمائید در اجرای ماده ۴۲ آئین نامه نحوه بررسی و تصویب طرح های توسعه و عمران  محدوده شهر با اعمال الحاقات به شرح فوق در اسرع وقت جهت طی فرآیند قانونی ابلاغ به دبیرخانه ارسال شود.

  شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ۱۴۰۱/۰۸/۳۰ مصوبات مورخ ۱۴۰۱/۳/۷ و ۱۴۰۱/۳/۲۸ شورای برنامه ریزی و توسعه استان خراسان رضوی در خصوص «تدقیق محدوده و الحاق مجموعاً حدود ۲۱ هکتار اراضی با مالکیت دولت (در ۴ قطعه) به محدوده شهر تربت‌حیدریه » در جهت تامین اراضی مورد نیاز نهضت ملی مسکن را مورد بررسی قرار داده و با توجه به صورتجلسه مورخ ۱۴۰۱/۸/۲۴ کمیته فنی شماره یک، اتخاذ تصمیم نمود