شناسهٔ خبر: 123285 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان عنوان کرد؛

وجود یک هزارو ۴۶۳ هکتار بافت ناکارآمد شهری در چهارمحال و بختیاری

آموزه های زلزله بم معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از وجود یک هزار و ۴۶۳ هکتار بافت ناکارآمد شهری در سطح استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، کامران رهی در حاشیه برگزاری رویداد "آموزه های زلزله بم" در استان ضمن اعلام این مطلب، گفت: این میزان شامل ۹۴۹ هکتار بافت فرسوده میانی، ۱۱۰.۵ هکتار بافت تاریخی و ۴۰۲ هکتار سکونت‌گاه‌های غیررسمی را شامل می‌شود.

وی افزود: در این میزان بافت فرسوده ۲۹ هزار و ۲۲۷ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۹۵ هزار و ۲۳۰ نفر زندگی می‌کنند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یکی از محوری ترین برنامه‌های بازآفرینی شهری بهسازی، مقاوم‌سازی و نوسازی مسکن است و در این راستا اداره ‌کل راه و شهرسازی به نمایندگی از شرکت بازآفرینی شهری اقدام به ارائه تسهیلات نوسازی به میزان ۳۵۰ میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی می‌کند.

رهی به برگزاری رویداد ملی "آموزه های زلزله بم" نیز اشاره کرد و گفت: این رویداد با حضور سفیرانی از شهر بم و نمایندگان شرکت بازآفرینی شهری ایران و همچنین مدیران استانی، شهرداران ، سرمایه گذاران و انبوه سازان بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری در ۱۰۰ شهربرگزار شد و در چهارمحال و بختیاری، شهرهای شهرکرد و بروجن میزبان این رویداد ملی بودند.

وی یادآوری وقایع زلزله بم، اهمیت رعایت اصول فنی و مهندسی در ساخت و سازها، تدوین سیاست های خاص در محدوده بافت های فرسوده شهری و بیان سیاست های تشویقی و انگیزشی در ساخت وساز و طراحی محلات محدوده بافت های فرسوده شهری را از مهمترین اهداف این رویداد ملی عنوان کرد.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان با اشاره به اینکه مناطق وسیعی از کشورمان توسط زلزله در معرض آسیب های جانی قرار گرفته است و بر اساس گزارش سازمان ملل ایران رتبه نخست زلزله های با شدت بالای ۵ونیم ریشتر را داراست، بر لزوم بررسی عوامل تأثیرگذار بر بهسازی کالبدی مساکن شهری بویژه بافت های فرسوده در برابر زلزله تأکید کرد.