شناسهٔ خبر: 123293 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی راه و حریم راهداری استان اردبیل اعلام کرد:

بیش از ۲۷۲ هزار متر از شیب شیروانی راهها اصلاح شد

تابلو و علائم برای ایمن سازی شهرستان اشنویه رئیس اداره ایمنی راه و حریم راهداری استان اردبیل گفت:بیش از ۲۷۲ هزار متر ازشیب شیروانی راههادر۹ ماهه گذشته اصلاح شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، ماشاله بهزاد رئیس اداره ایمنی راه   حریم راهداری استان اردبیل در بازدید از محور نیر-سراب با بیان اینکه در مدت یاد شده ۲ هزار و۶۰۰ کیلومتر از افتادگی شانه راه توسط راهداران اصلاح و رفع شده گفت:در مدت یاد شده در دماغه ها و نقاط پربرخورد استان ۶ هزار و۸۰۰ عدد دپوی خاکی ایجاد شده است.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم راهداری استان اردبیل با اشاره به اینکه در ۹ ماهه گذشته بیش از ۳۰۰ عدد از رمپ های ورودی و خروجی استان ایمن سازی شده تصریح کرد:در این مدت راهداران در نقاط پربرخورد استان ۹۰۰ عدد استوانه ایمنی نصب کرده اند.

بهزاددر جهت ایمن سازی محورها خط کشی هزار و۷۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان را در۹ ماهه گذشته یادآور شدو اظهار کرد:در مدت یاد شده ۱۸۵ کیلومتر ازسیستم روشنایی موجود راه و تونل توسط راهداران بصورت مستمر نگه داری شده است.

وی در جهت ارتقای ایمنی راهها از تسطیح ۸ هزار و۶۰۰ کیلومتر از حریم راههای استان در ۹ماهه گذشته خبرداد و خاطرنشان شد:در این مدت راهداران۴۷۰ عدد از راههای دسترسی غیرمجازرا انسداد کرده اند.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم راهداری استان اردبیل باهدف اطلاع رسانی و هشداردهنده به رانندگان جهت ملزم کردن انها به رعایت قوانین راهور در جاده به تهیه و نصب ۲ هزار و۵۰۰ متر مربع تابلوهای  اطلاعاتی در راههای اصلی ،فرعی و روستایی استان اشاره کرد و ادامه داد:در ۹ ماهه گذشته ۷ هزار و۵۰۰ عدد تابلوهای الزامی در راههای استان نصب شده است.

بهزاد با اشاره به اینکه در مدت یاد شده هزار و۶۰۰ عدد سرعتکاه پلاستیکی،آسفالتی و مجازی در محورهای مواصلاتی استان اردبیل نصب شده گفت: راهداران همچنین ۲ هزار و۶۰۰ عدد بازتاب ایمنی نصب کرده اند.

وی نصب ۳هزار و۹۰۰ عدد حفاظ در پرتگاهها و رفوژ میانی،ارتقائ هزار و۵۰۰ متر مربع نیوجرسی مفصلی،ارتقای ۴۲۲ شاخه گاردریل،تعمیر ۴۰۰ عدد از گاردریل های آسیب دیده، شستشوی ۱۱۵ هزار عدد علائم،مونتاژ و اصلاح ۵ هزار و۸۰۰ عدد تابلوی انتظامی ورنگ آمیزی ۴ هزار عدد از پایه تابلو وعلائم و پایه روشنایی وچراغ های چشمک زن را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۹ ماهه گذشته برشمرد.