شناسهٔ خبر: 123297 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان اعلام کرد؛

شرکت ۴ هزار و ۶۰۰ نفر در آزمون ورود به حرفه مهندسان استان همدان

نظام مهندسی مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان گفت : آزمون ورود به حرفه مهندسان در استان همزمان با سراسر کشور با شرکت ۴ هزار و۶۰۰ نفر در روزهای پنج شنبه وجمعه در شهرهای همدان و ملایر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( همدان) ، ایوب اسدالهی  اظهار کرد: شرکت کنندگان در آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان در هفت رشته مهندسی، معماری صلاحیت‌های (نظارت و اجرا)، عمران صلاحیت‌های (نظارت، محاسبات، اجرا)، تاسیسات‌مکانیکی (نظارت، طراحی و اجرا)، تاسیسات‌برقی (نظارت، طراحی و اجرا)، شهرسازی، نقشه‌برداری و ترافیک برای اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی تصریح کرد؛ در آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان مطابق دوره‌های قبل افرادی که نمره ۵۰ را کسب کنند به عنوان قبول شده آزمون تلقی می‌شوند.

اسدالهی بیان کرد: نتایج آزمون‌ها حدود ۲ ماه بعد از طریق وب‌سایت دفتر بخش سامانه آزمون‌ها به نشانی www.inbr.ir به اطلاع شرکت‌کنندگان رسانده خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان نیز در حاشیه بازدید از برگزاری آزمون نظام مهندسی بیان کرد: خوشبختانه در استان همدان در سالهای گذشته مهندسینی که پروانه اشتغال نظام مهندسی گرفتند توانستند خدمات شایانی در سطح استان انجام بدهند .

فرزاد تیموری با اشاره به اینکه بیشتر ساخت و سازها در سطح استان ساخت و سازهای خصوصی و توسط مردم ساخته میشود عنوان کرد: نظارت ، طراحی و اجرای این ساخت و سازها بر عهده نظام مهندسی بوده و مهندسین هر اندازه توانایی علمی و تجربی بالاتری داشته باشند مطمئنا در بحث کنترل کیفیت ساختمان های در حال احداث موثر خواهد بود.

وی یادآور شد: در طی سالیان گذشته وجود مهندسین با تجربه باعث افزایش کیفیت ساخت و سازها در سطح استان شده و امیدواریم مهندسین جدید که با علم روز فارغ التحصیل میشوند در کنار مهندسین پیشکسوت در زمینه طراحی ، نظارت و اجرای ساختمان ها با رعایت مقررات ملی ساختمان موفق عمل کنند.