شناسهٔ خبر: 123371 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نماینده اردبیل در شورای عالی استان ها:

۸۰درصد ماشین آلات راهداری اردبیل فرسوده هستند

طرح رزمایش راهداری زمستانی نماینده اردبیل در شورای عالی استان ها با بیان اینکه ۸۰ درصد ماشین آلات راهداری اردبیل فرسوده هستندگفت: در استانی که نیمی از سال را درگیر بارندگی است امکانات راهداری وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ازاردبیل ناصر نعمتی در این باره گفت: سال گذشته برف زیادی در استان اردبیل بارید و تمامی راه های ارتباطی‌ها را مسدود کرد و روستاهایی داشتیم که حدودا ۱۰ روز  راه ارتباطی شان مسدود و از طریق بالگرد به آنها امدادرسانی شد و اگر کمک های امدادی نبود فاجعه انسانی بدی در استان رخ می داد.

وی با اشاره به اینکه راه پارس‌آباد مغان به مشکین شهر در منطقه برران به جاده مرگ معروف است افزود: بدلیل اینکه مطالبه پیمانکار نیمه‌کاره رها شده و کسی جواب‌گوی مطالبه وی نیست و تاکنون اعتباری هم برای بازسازی این راه تزریق نشده هر هفته در این مسیر تصادفات مرگ باری رخ می دهد که هفته گذشته نیز هفت نفر در تصادفی در همین جاده جان باختند.

عضو شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه در هر شهرستان اردبیل به یک گریدر برای بازگشایی راه ها نیاز است، تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد ماشین آلات راهداری استان فرسوده و از کار افتاده اند و در جلسه ای که چند روز پیش با مدیر کل راهداری استان برگزار شد خودشان این آمار را اعلام کردند  که هر چه قدر هم هزینه می کنیم  درست نمی شوند و باید نوسازی شوند.

وی با بیان اینکه این مشکلات در استان با آغاز فصل سرما شروع می شودو باید مسئولان به آن توجه ویزه ای داشته باشندخاطرنشان شد: برفی که در همه این گردنه ها می آید و به خصوص در صائین تردد را به شدت با مشکل مواجه می کند. در شهرستان نیر درخواست ۲ دستگاه گریدر و یک دستگاه لودر برای بازگشایی راه های ۱۰۱ روستا  کردیم اما هنوز خبری نشده است.

نماینده اردبیل در شورای عالی استان ها ادامه داد: از ۱۰ روز پیش بارش برف در این منطقه آغاز شده و حدودا تا ۳ ماه دیگه ما مشکلات زیادی را به دلیل بارش برف در این منطقه خواهیم داشت. برای زیر ساخت جاده های چهار شهرستان نیر، نمین، سرعین و اردبیل امسال اقدامات خوبی صورت گرفته و در حد نیاز هم زیر سازی و هم آسفالت ریزی شدند.

نعمتی در برف و کولاک زمستان نبود هیچگونه امکانات  و ماشین آلات رادر شهرستان نیریادآور شدو اظهار کرد: مابقی کارها هم در استان برای آغاز سال جدید در برنامه قرار گرفته و تنها راهی که به زیر ساخت نیاز دارد و باید کار شود همین راه پارس آباد به مشکین شهر است  و این همیشه جای سئوال دارد که چرا در استانی که نیمی از سال را درگیر بارندگی و فصل سرد است امکانات راهداری وجود ندارد.