شناسهٔ خبر: 123379 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد؛

اصلاح و ایمن‌سازی ۱۵ نقطه پرحادثه در راه‌های البرز

حذف نقاط حادثه خیز رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز از اصلاح و ایمن‌سازی ۱۵ نقطه پرحادثه در راستای ارتقای ایمنی راه‌های استان با هدف کاهش تصادفات رانندگی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز)، مرتضی داودی رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز با اشاره به اینکه طبق اقدامات انجام شده از ابتدای سال تاکنون ۱۵ نقطه پرحادثه در استان اصلاح و ایمن‌سازی شده است، گفت: اصلاح و رفع این نقاط پرحادثه به‌صورت امانی و پیمانکاری انجام شده است.

این مسئول با تاکید براینکه این نقاط مطابق با دستورالعمل‌های مصوب و ابلاغی کمیسیون ایمنی راه‌های کشور ایمن‌سازی شده‌اند، افزود: سه نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های شهرستان اشتهارد، یک نقطه در جاده‌های شهرستان ساوجبلاغ، پنج نقطه در شهرستان کرج و ۶ نقطه در شهرستان نظرآباد توسط اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایمن‌سازی شده است.

داودی در ادامه از اصلاح و اجرای ۵۰ کیلومتر شیب شیروانی در جاده‌های استان در سال جاری خبر داد و گفت: این میزان عملیات در تمامی شهرستان‌های استان با هدف ارتقای ایمنی در حاشیه راه‌ها انجام شده‌ تا در صورت خروج خودرو از سطح جاده از واژگونی خودرو جلوگیری شود.

وی همچنین درباره رگلاژ و تسطیح شانه راه در جاده‌های استان توضیح داد و گفت: شانه‌ راه عموما برای توقف اضطراری خودروها و ایجاد مسیر جهت امدادرسانی سریع در معابر پرترافیک ساخته می‌شود.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: از ابتدای سال تاکنون در جاده‌های استان ۱۷۵ کیلومتر عملیات رگلاژ و تسطیح شانه راه انجام شده است که این اقدام یقینا در افزایش ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات جاده‌ای تاثیر بسزایی دارد.

یادآور می‌شود؛ هنگامی که در یک نقطه تصادفات تکرار می‌شوند، تیم کارشناسان راهداری البرز به همراه پلیس راه استان آن نقطه را بررسی و برای کاهش تصادفات در آن محدوده برنامه‌هایی را طراحی می‌کنند و اگر نقاط حادثه‌خیز جدیدتر با اولویت بالاتر شناسایی شوند، کارشناسان این اداره‌کل، رسیدگی به آن نقاط را در دستور کار خود قرار می‌دهند.