شناسهٔ خبر: 123382 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

استاندار گیلان در بازدید از بندر تفریحی-گردشگری چمخاله عنوان کرد؛

اتمام فاز اول پروژه بندر تفریحی-گردشگری چمخاله در تابستان ۱۴۰۲ / تشکیل کارگروه ویژه بخش گردشگری دریایی در استان گیلان

استاندار گیلان استاندار گیلان در بازدید از بندر تفریحی-گردشگری چمخاله با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه بخش گردشگری دریایی در استان گیلان گفت: پیش بینی می شود که در تابستان سال ۱۴۰۲ فاز اول پروژه بندر تفریحی-گردشگری چمخاله به اتمام برسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اسدالله عباسی استاندار گیلان  صبح شنبه ۱۰ دی ماه در بازدید از بندر تفریحی-گردشگری چمخاله اظهار کرد: از ظرفیت های بخش گردشگری دریایی در استان های شمالی متاسفانه تاکنون به خوبی بهره برداری نشده است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته اقدامات خوبی در بخش گردشگری دریایی استان صورت گرفته، افزود: با پیگیری های اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و نماینده شهرستان لنگرود در مجلس، بندر تفریحی-گردشگری چمخاله تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و سرعت انجام کار ها رضایت بخش است.

استاندار گیلان با بیان اینکه طبق برنامه زمان بندی، پیش بینی می شود که در تابستان سال ۱۴۰۲ فاز اول پروژه بندر تفریحی-گردشگری چمخاله به اتمام برسد، خاطرنشان کرد: مشکلاتی در خصوص تامین مصالح وجود داشت که با پیگیری‌های انجام شده مصالح از دیگر شهرها و استان‌ها تامین می‌شود.

عباسی با بیان اینکه بندر تفریحی-گردشگری چمخاله این ظرفیت را دارد که از طریق خطوط دریایی به بنادر استان های مازندارن و گلستان و همچنین بنادر انزلی، کاسپین و آستارا در استان گیلان  متصل شود، تصریح کرد: از سرمایه گذارانی که می‌توانند در راه‌اندازی تاکسی دریایی، هتل، رستوران و حوزه گردشگری و همچنین تفریحی اقدام کنند، حمایت می‌کنیم.

وی بندر چمخاله را فرصتی طلایی برای سرمایه گذاری دانست و ادامه داد: از سرمایه‌گذارانی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر تفریحی-گردشگری چمخاله بوده، دعوت می‌شود با طرح سرمایه‌گذاری خود به اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان یا  فرمانداری لنگرود مراجعه کنند.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان،‌استاندار گیلان با اشاره به لزوم تشکیل کارگروه ویژه بخش گردشگری دریایی یادآور شد: این کارگروه پیشنهادات و نظرات کارشناسی را به منظور شکوفایی هر چه بیشتر گردشگری دریایی استان مورد بررسی قرار میدهد.