شناسهٔ خبر: 123385 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل خبر داد؛

اجرای دومین طرح ویژه کنترل تاخیر در مبدا و حین سفر ناوگان اتوبوس در استان اردبیل

مسافر مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: همزمان با سراسر کشور دومین طرح ویژه کنترل تاخیر در مبدا و حین سفر ناوگان اتوبوس در استان اردبیل در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، کلیم اله وثوقی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل در بازدید از پایانه مسافری شهرستان پارس آباد با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح نظارت ویژه در کنترل تاخیر در مبدا حرکت و شروع سفرهای اتوبوس در پایانه های مسافری عمومی و اختصاصی است، گفت: طرح مذکور براساس ابلاغیه سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای از ۱۰ الی ۱۶ دی ماه در استان  در حال اجرا ست.

 وی با اشاره به حساسیت ویژه اداره کل راهداری استان در حذف تاخیر در شروع سفر و یا جلوگیری از مسافرگیری در خارج از پایانه، از تشکیل اکیپی متشکل از نمایندگان این اداره کل، انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل و راهور خبر داد.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل تصریح کرد: بدلیل نارضایتی مسافران در توقف در ابتدای سفرویا در حین سفر و نادیده گرفتن حقوق مسافران این طرح با حساسیت ویژه اجرا می شود تا مسافران در زمان مناسب به سفر خود ادامه داده ودر زمان برنامه ریزی شده به مقصد برسند.

عضو شورای اداری استان اردبیل اظهار کرد: ۱۳ اکیپ نظارتی در پلیس راه،داخل ترمینال ومحدوده شهر نظارت و بررسی خواهند کرد.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل جهت نظارت بر تردد ناوگان اتوبوس در طول اجرای طرح حضور کارشناسان اداره کل راهداری و اکیپ های ویژه را در جاده های استان اردبیل یادآور شدو اظهار کرد: این اداره کل جهت تشدید نظارت ها و مشارکت دادن مسافران در نظارت بر ناوگان در داخل اتوبوس۳ عدد تابلودارای  شماره تلفن های مدیر پاسخگوی شرکت،سامانه ۱۴۱ رسیدگی به شکایات مسافران و پلیس راه را در سه قسمت جلو،وسط و انتهای اتوبوس نصب کرده است

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل به فعالیت و پاسخگویی شبانه روزی سامانه ۱۴۱ راهداری اشاره کرد و گفت: مردم ومسافران می توانند هرگونه شکایت و انتقاد خود از عملکرد راننده و یا شرکت ها را به این سامانه اطلاع دهند تا در اسرع وقت موضوع بررسی و نتیجه به شاکی اعلام گردد.

وثوقی با بیان اینکه طبق منشور حقوق مسافر در سفرهای جاده ای و بین شهری ،سفربدون دغدغه، بهره مندی به موقع از خدمات و بدون تاخیر حق همه مسافران است  ادامه داد: در صورت بروز تاخیر در حرکت وسیله نقلیه در زمان تعیین شده شرکت مکلف است در اسرع وقت و حداکثر تا یک ساعت نسبت به جایگزین وسیله نقلیه مناسب اقدام نماید.

وی پرهیز از ایجاد تاخیرهای غیرمعمول در حین سفر و خارج شدن ناوگان از مسیراصلی برای مسافرگیری  و راهنمای مسافر را از وظایف مهم شرکت های مسافربری برشمرد و خاطرنشان کرد: مسافران می توانند شکایات خود از عملکرد شرکت ها را به اداره کل راهداری استان اردبیل اطلاع دهند تا در کمیسیون های مربوطه برابر قانون با خاطیان برخورد شود.