شناسهٔ خبر: 123412 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۹ ماهه اول سال جاری انجام شد؛

جابه‌جایی بیش از ۲ میلیون ۹۷۵ هزار نفر مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی مازندران

مازندران-خادمی رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران ازجابجایی ۲میلیون ۹۷۵ هزار و ۶۹۰ مسافر در استان از ابتدای سال تا پایان آذر ماه سال جاری خبر داد و عنوان نمود : این میزان که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با تعداد۲میلیون ۷۴۹ هزار و ۹۴۱ نفرمسافر حدود (۸ درصد) افزایش داشته است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، عیسی خادمی  رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران اظهار کرد: جابجایی ۲میلیون و۹۷۵ هزار و ۶۹۰ نفر مسافر در قالب ۵۸۷ هزار و ۹۷۴ سفر انجام شده است و از این تعداد مسافر؛ تعداد۹۳۳ هزار و ۱۶۴ نفر با وسیله نقلیه اتوبوس و۶۴۴ هزار ۷۴۹ نفر با مینی بوس و ۱میلیون و ۳۹۷ هزار و ۷۷۷ نفر نیز از طریق ناوگان سواری جابجا شده اند.

وی افزود: فعالیت غیر مجاز سایت ها و اپلیکیشن های اینترنتی درون شهری مانند اسنپ و تبسی و... در بخش حمل و نقل بین شهری موجب بروز مشکلاتی برای هموطنان شده است، توصیه می‌گردد از ناوگان حمل و نقل عمومی که دارای مزیتهای فراوانی همچون امنیت سفر ، رانندگان حرفه ای ، ناوگان دارای شناسنامه و کارت هوشمند ، ایمنی سفر و رانندگان حرفه ای و... هستند برای جلوگیری از هرگونه مشکل استفاده کنند.

خادمی ضمن اعلام این مطلب بر ضرورت رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در جابجایی مسافر تاکید کرد و افزود: سیاست این اداره کل، حمل ایمن مسافران است و در این راستا نظارت مضاعفی بر نحوه عملکرد شرکت ها و ناوگان عمومی انجام می شود.

 وی در ادامه خاطر نشان کرد: در بخش جا بجایی مسافر اقدامات خوبی انجام شده است ، به گونه ای که در حال حاضر بسیاری از خدمات به مسافران اعم از فروش بلیت بر بستر وب به آن ها ارائه می گردد و لزوم ارتقای خدمات با توجه به مطالبات مسافران جزو ضروریات ادامه فعالیت در این بخش است.

خادمی گفت: در سیستم حمل‌ونقل زمینی ، شرکت‌های مسافربری، رانندگان اتوبوس و خدمه سفر در قبال مسافران خود مسئولیت‌هایی دارند و موظف به رعایت قوانین حمل ونقل هستند.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر استان اظهار کرد: در مازندران۲۱۰ شرکت حمل و نقلی در بخش مسافر فعالیت دارند.

وی در پایان افزود: مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود را از پایانه‌های مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافربین شهری از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرار گیرد و درصورت لزوم درکمیسیون‌های مربوط به تخلف شرکت ، رانندگان یا مالک وسیله نقلیه رسیدگی گردد.