شناسهٔ خبر: 123432 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره فنی و نظارت بر طرح های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی اعلام کرد:

اجرای ۴۰ میلیارد تومان طرح در حوزه ساختمان های راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان شرقی

رییس اداره فنی آذربایجان شرقی رئیس اداره فنی و نظارت بر طرح های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: امسال طرح هایی به ارزش ۴۰ میلیارد تومان در حوزه احداث، بهسازی و تعمیر ساختمان های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی اجرا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی ازآذربایجان شرقی؛ حسن نظامی پور، رییس اداره فنی ونظارت برطرح های اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان  با اشاره به اینکه این اداره کل ۱۱۸ ساختمان در ۲۱ شهرستان استان دارد، افزود: سیستم روشنایی همه این ساختمان ها به لامپ های کم مصرف تجهیز شده و نیمی از ساختمان ها هم به پنجره دوجداره مجهز شده است که گام بزرگی برای صرفه جویی در مصرف انرژی محسوب می شود.

وی ساماندهی پارکینگ خودروهای سوخت رسان در پایانه های مرزی نوردوز و جلفا را یکی از طرح های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی برای جلوگیری از خطرات ناشی از تجمع این ماشین آلات در کنار سایر کامیون ها اعلام کرد و گفت: در پایانه مرزی نوردوز در زمینی به مساحت سه هکتار و در پایانه مرزی جلفا در زمین شش و نیم هکتاری پارکینگ هایی برای کامیون های سوخت رسان در حال اجراست.

رئیس اداره فنی و نظارت بر طرح های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی همچنین از ساماندهی محوطه ایکس ری پایانه های مرزی استان خبر داد و تصریح کرد: به منظور تسهیل تردد از ایکس ری، با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان محوطه ایکس ری پایانه مرزی نوردوز آسفالت ریزی و ساماندهی شده است.

نظامی اجرای طرح ساماندهی پایانه بار تبریز با سه میلیارد تومان اعتبار، احداث رمپ های شش مجتمع خدماتی رفاهی، تکمیل و بازسازی سرجمع پنج مورد پل عابر پیاده در جاده ها و بازسازی اساسی پلیس راه مراغه – هشترود و تبریز – آذرشهر را از طرح های اجرا شده توسط اداره فنی و نظارت بر طرح ها اعلام کرد.

وی در ادامه از تجهیز همه راهدارخانه های آذربایجان شرقی به امکانات اولیه مورد نیاز برای اسکان موقت مسافران خبر داد و گفت: در صورت بروز هرگونه مشکل در راه های استان در فصل زمستان، راهدارخانه های ما می توانند پذیرای مسافران و رانندگان باشند.