شناسهٔ خبر: 123440 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۹ ماه گذشته صورت گرفت؛

۵۵۷ کیلومتر از راه‌های چهارمحال و بختیاری خط کشی شد

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به عملکرد ۹ ماهه این اداره‌کل در حوزه راهداری، از خط کش جدید ۵۵۷ کیلومتر از در محورهای ارتباطی این استان خبر داد.

معاون  راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری از عملکرد ۹ ماهه این اداره‌کل در حوزه راهداری اشاره کرد و افزود: در این مدت ۵۵۷ کیلومتر خط‌کشی جدید در محورهای ارتباطی استان انجام و یک هزار و ۷۷۵ عدد علائم ایمنی در این محورها نصب شد.

حاتمی گفت: همچنین در ۹ ماهه امسال یک هزار و ۴۴۰ متر نیوجرسی نصب و حدود ۹۰ کیلومتر شیب شیروانی در محورهای ارتباطی استان ایمن‌سازی شد.

وی از بازسازی یک هزار و ۵۸۰ عدد گاردریل‌های آسیب‌دیده در محورهای ارتباطی استان در سالجاری خبر داد و گفت: همچنین پنج هزار و ۸۰ متر گاردریل جدید در جاده‌های استان نصب شد.

وی تصریح کرد: رعایت حریم راه‌ها از موضوعات مهمی در ایمنی جاده‌ای است که هم دستگاه‌های اجرایی در اجرای طرح‌های خود باید به آن دقت بیشتری داشته باشند و هم مردم برای حفظ سلامتی خود و دیگران ملزم به رعایت آن هستند.

حاتمی افزود: برای حفظ ایمنی مسافران و ترددهای جاده‌ای و همچنین حفظ سلامتی افرادی که به حریم‌ راه‌ها تجاوز می‌کنند، سالانه پیگیری و گشت‌های بسیاری انجام می‌گیرد به‌طوری‌که در ۹ ماهه امسال ۴۴۰ مورد گشت‌زنی و اخطار به متخلفان ثبت شده است.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری از شناسایی ۱۷۵ مورد تخلف در حریم راه‌های استان در سالجاری خبر داد و گفت: از این تعداد با ۳۹ مورد برخورد و تخلفات قلع و قمع شد.

حاتمی  تصریح کرد: در سالجاری چهار هزار و ۷۰۹ متر اجرای نقوش، هفت کیلومتر روشنایی طولی و سه کیلومتر روشنایی تونل‌ها اجرا و ۴۳۴ مجوز برای فعالیت در حریم راه‌های استان صادر شده است.