شناسهٔ خبر: 123446 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

هوای تهران و کرج برای تمامی گروه‌های سنی ناسالم است/ هوای پایتخت پایان هفته مطلوب می‌شود

آلودگی هوا کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه هوای تهران و کرج برای تمامی گروه‌های سنی ناسالم است بر عدم تردد غیرضروری ساکنان این دو کلانشهر تاکید کرد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از تداوم آلودگی هوا تا پایان هفته برای بیشتر نقاط کشور خبر داد و گفت: از امروز تا چهارشنبه آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تداوم دارد. از دیروز نیز هشدار زرد و نارنجی برای دو شهر تهران و کرج صادر شد که  از امروز تا چهارشنبه افزایش غلظت آلاینده‌های هوا و کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای تمامی گروه های سنی در این دو شهر پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: همشهریان باید در دو شهر تهران و کرج احتیاط لازم را داشته باشند و بر عدم تردد غیرضروری برای تمامی گروه‌ها تاکید می‌شود.

گودرزی ادامه داد: از چهارشنبه با نفوذ سامانه بارشی به کشور در شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب و شمال خلیج‌فارس بارش باران و برف و وزش باد شدید موقتی آغاز می‌شود که بارش‌ها در مناطق جنوبی با رعدوبرق همراه است.

وی توضیح داد: برای پنجشنبه برای تمامی مناطق کشور به جز جنوب‌شرق بارندگی پیش‌بینی شده است و بارش‌ها برای چهارشنبه در خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام در حد هشدار نارنجی است. شدت بارش برای پنجشنبه در خوزستان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمدو ایلام پیش‌بینی شده است. آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال در سفرهای بین‌شهری و بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال تاخیر و لغو پروازها را برای این مناطق در کشور را داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی به کشور بارش برف سنگین و کولاک برف برای چهارشنبه در کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شده است. پنجشنبه نیز بارش برف در کرمانشاه، جنوب‌شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان رخ می‌دهد که منجر به انسداد جاده‌ها و محورهای مواصلاتی به ویژه محورهای روستایی سردسیر و لغزندگی جاده‌ها و معابر عمومی می‌شود.

وی برای تهران تا چهارشنبه آسمانی غبارآلود پیش‌بینی کرد و افزود: از اواخر روز چهارشنبه و طی روز پنجشنبه شرایط برای بارندگی در تهران مهیا می شود و هوا در روزهای پایانی هفته برای پایتخت مطلوب می‌شود.