شناسهٔ خبر: 123455 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خبرداد

الحاق دو دستگاه مکنده جدید ۳۰۰ تنی تا نیمه بهمن ماه امسال به بندر شهید رجایی

مکنده مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از الحاق دو دستگاه مکنده ۳۰۰ تنی غلات تا اواسط بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: این دو دستگاه مکنده ۳۰۰ تنی در یکی از پایانه های بندر شهید رجایی در حال انجام فرآیند مونتاژ است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی، حسین عباس‌نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر سه کشتی حامل کالای اساسی شامل ۲ فروند کشتی گندم و یک فروند روغن در حال تخلیه است اظهارداشت:  از این تعداد یک کشتی ۶۶ هزار تن و کشتی دوم نیز حامل ۶۵ هزار و ۵۰۰ تن گندم است .

وی مجموع محموله وارداتی گندم این دو کشتی را ۱۳۱ هزار و ۵۰۰ تن اعلام کرد و ادامه داد: کار تخلیه کشتی روغن نیز  با ظرفیت  ۲۵ هزار تن از کشتی به مخازن نگهداری این محصول به اتمام رسیده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: در لنگرگاه بندرعباس نیز ۱۴ فروند کشتی کالای اساسی شامل هشت کشتی گندم، ۳ کشتی ذرت، ۲ کشتی جو و یک کشتی روغن خوراکی به تناژ ۸۴۵ هزار و ۵۹۸ تن پس از فرآیند اسناد گمرکی در اسکله‌های اختصاصی کالای اساسی پهلودهی خواهند شد.

عباس‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به خریداری و مجهز شدن پایانه فله مجتمع بندری شهید رجایی به چهار دستگاه مکنده تخلیه غلات با ظرفیت‌های ۳۰۰ و ۶۰۰ تن بر ساعت توسط بخش خصوصی اشاره کرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: از چهار دستگاه مکنده خریداری شده دو دستگاه وارد بندر و کار مونتاژ این دو دستگاه با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فزیکی در حال انجام است.

عباس نژاد ابراز امیدواری کرد بر اساس برنامه زمان‌بندی اواسط بهمن ماه سال جاری این دو دستگاه به سایر تجهیزات بندر الحاق خواهد شد.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، وی تسریع و ارتقا نرم عملیاتی در تخلیه انواع کالای اساسی، ارتقا سطح امنیت غذایی مصرف‌کنندگان و تجهیز زیرساخت‌های بندری به دستگاه‌های مدرن تخلیه کالای فله خشک را از اهداف مهم خرید این دستگاه‌ها عنوان کرد.