شناسهٔ خبر: 123481 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

دستیار وزیر در امر مردمی سازی وزارت راه و شهرسازی:

وزارت راه و شهرسازی پیشتاز امر مردمی سازی در دولت است

نیازی دستیار وزیر در امر مردمی سازی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه پیشتاز امر مردمی سازی در دولت است گفت: این افتخار بزرگی است که در این حوزه خدمات رسانی به مردم عزیز کشورمان پیشتاز هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سامان نیازی دستیار وزیر راه و شهرسازی در امر مردمی سازی این وزارتخانه در جلسه هماهنگی و مشورت مردمی سازی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی با توجه به ماموریت های قانونی، پیشتیاز امر مردمی سازی در دولت است، اظهار کرد: این افتخار بزرگی است که در این حوزه خدمات رسانی به مردم عزیز کشورمان پیشتاز هستیم.

وی با اشاره به اینکه در ایام شهادت سردار سلیمانی قرار داریم،‌ افزود: این شهید عالیقدر، بزرگترین ماموریت های انسانی و حقوق بشری را تا آخرین لحظه حیات دنیایی با سربلندی انجام داد.

نیازی با تاکید بر اینکه بزرگترین افتخار وزارت راه و شهرسازی وجود شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در زیر مجموعه آن است، تصریح کرد: فرودگاه ها با توجه به نیاز مردم در حال خدمت رسانی هستند، خدمات مستقیم به مردم را شتاب می دهند و امکان خدمت را در کوتاهترین زمان از جهت امکانات بشری فراهم می‌کنند.

وی با بیان اینکه فرودگاه ها در لحظات غم و شادی کنار مردم  هستند، افزود: فرودگاه فرصت باهم بودن و امکان زیست شایسته را برای مردم فراهم می کنند، چرا که راه رسیدن به مقصد کوتاه تر می شود و لذا از این جهت که وزارت راه مسئول تمهیدات است، توفیق بزرگی در خدمت رسانی است.

دستیار وزیر در امر مردمی سازی وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: برای ارتقا و بهبود کیفیت باید بیشتر تلاش کرد تا کیفیتی که شایسته مردم فرهیخته ایران باشد رقم بخورد.

وی با اشاره به اینکه برای بهبود کیفیت خدمت احصا مسائل را باید مد نظر داشت یادآور شد: با ارزیابی علل بروز و تشدید این مسائل می‌توان به راهکاری مناسب با کارایی سریع رسید تا حال مردم بدین ترتیب خوب شود و این بهترین روشِ مردمی بودن است.

در ادامه جلسه حمیدرضا سیدی به‌ عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به این موضوع که فرودگاه و خرید بلیط هواپیما مانند سابق دیگر مختص اقشار خاصی نیست اعلام کرد: به برکت جمهوری اسلامی ایران آحاد مردم به گونه ای با تردد و حمل و نقل هوایی درگیر هستند و  از این ظرفیت عظیم بهره می برند.

وی با بیان اینکه باید به ابعاد اقتصادی فرودگاه ها توجه خاصی شود افزود: نمونه ای از بعد اقتصادی اثرات توسعه ای آن و تسهیل در رفت و آمد و حمل و نقل کالاهای اساسی است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با تاکید بر اینکه مردمی بودن در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفته است تصریح کرد: آیت الله رئیسی با شعار دولت مردمی قدم بر عرصه انتخابات گذاشت لذا هم اکنون بر این شعار جامه عمل پوشانده است و تلاش ما اجرای سریعتر دستورات رئیس جمهور در این حوزه است.

به گفته سیدی تحریم ها بر ناوگان هوایی تاثیرگذار بوده و باعث شده در این زمینه حتی برخی کشورهای همسایه عقب ماندگی هایی داشته باشیم. 

سیدی با بیان اینکه تا سال ۱۳۷۰ برای ساخت فرودگاه از بودجه عمومی استفاده شده است خاطر نشان کرد: از این تاریخ به بعد برای ساخت فرودگاه از محل بودجه عمومی تامین اعتبار نشده است.