شناسهٔ خبر: 123511 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان خبر داد؛

خسارت بیش از ۲۸۰ میلیارد تومانی سیلاب به شبکه راه‌های ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان

سیل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت:سیلاب و بارندگی های ۵ لغایت ۸ دیماه خسارت بیش از ۲۸۰ میلیارد تومانی به شبکه راه های ارتباطی و ابنیه فنی در جنوب استان بر جای گذاشته است.

به گزارش پایگاه وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، جلال الدین قادری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان اظهار کرد: همزمان با بارش نزولات آسمانی در جنوب سیستان و بلوچستان ۹ مسیر اصلی، فرعی و روستایی بر اثر طغیان رودخانه های محلی بسته شد که با اتمام بارندگی ها و فروکش کردن سیلاب هم اکنون مسیر ها باز و تردد در آنها برقرار است.

وی با اشاره به آسیب راه های مواصلاتی و ابنیه فنی بر اثر بارندگی و سیل اخیر گفت:راهداران جنوب استان با شروع بارندگی ها با تمام توان و امکانات در مناطق سیل زده حضور یافته و اقدام به بازگشایی راه های مسدود شده و پاکسازی کامل مسیر ها از گل و لای به جا مانده از سیل بر سطح محور های ارتباطی کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد:همزمان با هشدار سازمان هواشناسی با احتمال وقوع سیل،این اداره کل از قبل تمهیدات لازم را اندیشیده و ۳۴۰ راهدار به همراه ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین،در قالب ۵۰ تیم عملیاتی در مناطق حساس راه های استان مستقر کرده بود.

وی خاطر نشان کرد:هم استانی های عزیز می توانند از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه های استان مطلع شوند.