شناسهٔ خبر: 123535 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان بیله سوار اعلام کرد؛

لکه‌گیری محورهای مواصلاتی شهرستان بیله سوار با استفاده از هزار تن آسفالت سرد و گرم

لکه گیری و روکش آسفالت محور پلدشت - سد ارس - جلفا رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان بیله سوار گفت: با استفاده از هزار تن آسفالت سرد و گرم محورهای مواصلاتی این شهرستان لکه گیری شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، ضیاء فکری رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای دربازدید از محور بیله سوار با بیان اینکه در ۹ ماهه گذشته راهداران ۲۳۰ کیلومتر از راههای اصلی و روستایی این شهرستان را قنو زنی انجام داده اند گفت:در این مدت بیش از ۵۰۰ کیلومتر از حریم راه اصلی،روستایی،شوسه و راه مرزی این شهرستان تسطیح ،رگلاژ و تیغ زنی شده است.

وی صیانت و حفاظت از حریم راهها را بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و تصریح کرد:با حضور گشت راهداری در محورها تا کنون در جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راه ۳۰ مورد اخطار کتبی به متخلفان ابلاغ وبرابر مقررات ۵ مورد مجوز ساخت و ساز نیز صادر شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان بیله سوار با هدف هشداری و آگاه سازی رانندگان برای ملزم کردن آنها به رعایت قوانین راهور در جاده تهیه و نصب ۳۹۰ عدد علائم اخطاری و انتظامی و همچنین نصب ۳۰ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی را در جاده های شهرستان بیله سوار یادآور شدو اظهار کرد:در مدت یاد شده سرویس دو ره ای ۱۰  دستگاه از ماشین آلات سنگین وسبک راهداری نیزتوسط راهداران این شهرستان انجام شده است.

فکری در بخش پروژه های راه روستایی به بهسازی ۱۲ کیلومتر از راه روستایی قره دره اشاره کرد و خاطر نشان شد:از این مقدار۹کیلومتر آسفالت اجراشده و مابقی مسیر زیرسازی انجام و آماده آسفالت است.

وی در ۹ ماهه گذشته از اجرای  آسفالت ۲کیلومتر ازراه روستایی گوردگل – نورالدین و بهسازی ۳ ونیم کیلومتر از پروژه راه روستایی آلی کندی خبرداد و گفت: کل مسیر پروژه آسفالت اجراشده و به  بهره برداری رسیده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان بیله سوار اظهار کرد: ۳ کیلومتر ازآسفالت راه روستایی اجاق قشلاقی در حال اجراء بوده و همچنین راه روستایی شاه تپه سی به طول ۲.۵ کیلومتر آماده آسفالت است که در صورت مساعد شدن شرایط جوی اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۴ کیلومتر از احداث  باند دوم کمربندی بیله سوار در تیر ماه به بهره برداری رسیده افزود: لکه گیری و روکش آسفالت قطعه (۱) و  (۲) محور گرمی – بیله سوار نیزبه اتمام رسیده وآسفالت داخل جعفر آباد بطول ۴۰۰متر وبعرض ۱۷ متر اجراء شده وچهار صد متر باقی مانده در صورت آماده شدن زیر سازی توسط شهرداری جعفر آباد اجراء خواهد شد.