شناسهٔ خبر: 123546 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

با مصوبه کمیسیون خدمات هیدرولوژی و منابع آب سازمان جهانی هواشناسی در منطقه ۲ آسیا

مسئول تهیه طرح اجرایی وضعیت هیدرولوژیکی و چشم انداز آن در غرب آسیا انتخاب شد

باشگاه هوانوردی و علوم جو عضو هیئت علمی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور مسئول تهیه طرح اجرایی وضعیت هیدرولوژیکی و چشم انداز آن در غرب آسیا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با تصمیم اعضای کمیسیون تخصصی خدمات هیدرولوژی و منابع آب سازمان جهانی هواشناسی(WMO) در منطقه دو آسیا، یاشار فلامرزی "عضو هیئت علمی پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" به نمایندگی از ایران در این کمیسیون به عنوان "مسئول تهیه طرح اجرایی وضعیت هیدرولوژیکی و چشم انداز آن در غرب آسیا موسوم به HydroSOS" و همچنین به عنوان "مسئول تهیه گزارش تطبیقی پایش های هیدرولوژیکی، ارائه اطلاعات و خدمات هیدرولوژی و منابع آب سازمان جهانی هواشناسی در منطقه دو آسیا" انتخاب شد.

این تصمیم که در آخرین جلسه تخصصی کمیسیون مذکور در وینتیان لائوس اتخاذ شده از بین ۳۲ متخصص هیدرولوژی از ۱۰ کشور آسیایی انجام شده است.

هدف از طراحی این طرح جهانی کمک به درک بهتر مردم سرتاسر جهان در برابر وضعیت فعلی آب های شیرین جهان و سازگاری با چشم انداز آینده آن است.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، گستره اجرایی این طرح بین المللی که قرار است با مسئولیت این عضو هیئت علمی پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییرات اقلیمی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور انجام پذیرد شامل کشورهایی از جمله: ایران، بحرین، عراق، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی، امارات و یمن است.