شناسهٔ خبر: 123559 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

اداره هواشناسی استان تهران:

اگر منابع آلاینده کنترل نشود، شاخص از ۲۰۰ واحد عبور می‌کند

آلودگی هوا اداره کل هواشناسی تهران با صدور هشدار سطح نارنجی از ادامه پایداری و سکون هوا و افزایش شاخص آلودگی به محدوده «بسیار ناسالم» در صورت کنترل نشدن منابع آلاینده برای روزهای سه‌شنبه تا پیش از ظهر چهارشنبه در تهران و ۱۳ شهرستان آن خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اداره کل هواشناسی تهران با صدور هشدار سطح نارنجی از ادامه پایداری و سکون هوا و افزایش شاخص آلودگی به محدوده «بسیار ناسالم» در صورت کنترل نشدن منابع آلاینده برای روزهای سه‌شنبه تا پیش از ظهر چهارشنبه در تهران و ۱۳ شهرستان آن خبرداد.

بر اساس راهنمای سامانه پایش کیفی هوای کشور در شرایط ناسالم، شاخص کیفیت هوا بین ۲۰۱ تا ۳۰۰ واحد قرار دارد.

اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرده است که در این مدت افزایش شاخص های آلودگی هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت وضع هوا در حد بسیار ناسالم برای تمام گروها در صورت مهار نشدن منابع آلاینده ناسالم انتظار می‌رود.

به گزارش سازمان هواشناسی کشور، اداره کل هواشناسی تهران در این هشدار نسبت به کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تاکید بر عدم تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، آماده باش مراکز بهداشتی و درمان و اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها تا حد بسیار ناسالم توصیه کرده است.