شناسهٔ خبر: 123566 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره‌ کل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان خبر داد؛

ایمنی پروازهای فرودگاه زاهدان ارتقا یافت/ افتتاح پروژه روشنایی باند در دهه فجر

مهدي خسروي بنجار-سرپرست فرودگاههای استان سیستان و بلوچستان سرپرست اداره‌ کل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به افتتاح پروژه روشنایی باند در دهه فجر، از ارتقای ایمنی پروازهای ورودی و کاهش احتمال لغو پروازهای فرودگاه زاهدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی خسروی بنجار سرپرست اداره‌ کل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان با اشاره به اتمام پروژه نصب سامانه چراغ‌های سیمپل اپروچ فرودگاه زاهدان گفت: این سامانه کمک بصری، موجب افزایش ایمنی و دید خلبان در شب و شرایط نامساعد جوی هنگام فرود در باند ۱۷ چپ فرودگاه زاهدان می‌شود.

خسروی بنجار اظهار کرد: وزش بادهای جنوب غربی توأم با گرد و خاک موجب کاهش دید افقی و شرایط نامساعد جوی می‌شود که با نصب سامانه چراغ‌های تقرب در ابتدای باند ۱۷ چپ زاهدان از نوع سیمپل اپروچ، ایمنی پروازهای ورودی افزایش و احتمال لغو پروازها کاهش می‌یابد.

وی در ادامه افزود: وارسی پروازی سامانه مذکور توسط هواپیمای فلایت چک انجام و صحت عملکرد آن تأیید شده است.

خسروی بنجار در خصوص اعتبار سامانه کمک بصری تقرب پرواز(اپروچ) باند ۱۷ چپ فرودگاه زاهدان گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان به اتمام رسید.

سرپرست اداره‌کل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان در خصوص عملیات تراش، لکه گیری و روکش آسفالت بلوار خروجی فرودگاه زاهدان، اظهار کرد: این عملیات با اعتبار دو میلیارد تومان، پس از تراش آسفالت قدیم و لکه گیری با هدف بهسازی و زیباسازی بخشی از شبکه دسترسی در حال انجام است.

خسروی بنجار با اشاره به دیگر پروژه های به سرانجام رسیده در فرودگاه زاهدان، گفت: پروژه نصب چراغ‌های PAPI  باند ۳۵ راست با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان و پروژه سامانه شبیه‌ساز سه بعدی تقرب پرواز با اعتباری حدود ۶۳۰ میلیون تومان آماده بهره برداری شد.

وی در ادامه به پروژه‌های فرودگاه سراوان اشاره کرد و گفت: پروژه روشنایی باند و احداث نیروگاه برق اضطراری، پست برق و باند این فرودگاه به اتمام رسیده و در دهه مبارک فجر به‌صورت رسمی به بهره برداری خواهد رسید. این در حالی‌است که اعتبار این پروژه دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده و از محل اعتبارات استان سیستان و بلوچستان است.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت پروژه‌های فرودگاه ایرانشهر، عنوان کرد: پروژه دیوار حفاظتی این فرودگاه با اعتبار دو میلیارد تومان به اتمام رسیده و اکنون در مرحله اجرای روکش بتنی و نصب سیم خاردار قرار دارد.

خسروی بنجار با اشاره به طرح اجرای شبکه گازرسانی ایرانشهر، گفت: این طرح شامل دو پروژه اجرای شبکه اصلی و شبکه داخلی اماکن و منازل سازمانی با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ به اتمام رسیده و باید توسط شرکت گاز امور مربوط به نصب علمک و تزریق گاز انجام شود.