شناسهٔ خبر: 123597 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

باحضور استاندار خراسان رضوی شد؛

برگزاری مراسم قرعه کشی واگذاری زمین به۸۰۰ متقاضی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدیدبینالود

اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي  استاندارخراسان رضوی گفت: هم اکنون عملیات اجرایی بیش از ۲۰ هزار واحد از طرح نهضت ملی مسکن درشهرهای گلبهار و مشهد در حال اجرا است که با واگذاری زمینبه ۸۰۰ متقاضی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید بینالود کار ساخت و ساز واحدها به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)؛ مراسم قرعه کشی واگذاری زمین به ۸۰۰ متقاضی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید بینالود با حضوراستاندار خراسان رضوی در سالن هلال احمر شهرمشهد برگزار شد.

 استاندارخراسان رضوی عصر سه شنبه در این مراسم قرعه کشی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهید سردار قاسم سلیمانی گفت: نعمت امنیت و نظام مردمی کنونی در جمهوری اسلامی ایران رامرهون ایثارگری های افرادی مانند سردارسلیمانی هستیم که باید شکرگزار این نعمت باشیم.

یعقوبعلی نظری افزود: قبل ازانقلاب اسلامی شاهد بودیم که چه افراد با چه تفکراتی بر کشور مسلط بودند لذا نظام جمهوری اسلامی ۲۵۰ هزار شهید تقدیم کرد تا جریان نهضت انقلابی مردم این کشور پایدار مانده و بساط ظلم و فساد برچیده شود. استاندارخراسان رضوی نظام مقدس جمهوری اسلامی را امانت شهدایی مانند شهید سلیمانی دانست وگفت: امروزمتاسفانه برخی افراد در میدان نقش بازی می کنند که هدفشان خدمت به مردم نیست، هر فردی که آمریکا یا ایادی اش از او حمایت کنند، حتما در مقابل نظام و مردم قرار دارد.

نظری خدمتگزاری به مردم را وظیفه مسئولان دانست و افزود: درراستای خانه دار شدن مردم، خراسان رضوی تا پایان سال هدفگذاری لازم را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام داده و میزان زمین های قابل واگذاری و عملیات
ساخت و ساز واحدها تعیین شده است.

وی بیان کرد: ساخت قطعه مشهد – بینالود از طرح بزرگ آزادراه حرم تاحرم در اولویت عملیات عمرانی خراسان رضوی قرار گرفته که با اتمام اجرای آن فاصله مشهد تا بینالود ۳۲ کیلومتر کاهش می یابد.

 استاندارخراسان رضوی گفت: رویکرد اصلی ما در اجرای طرح نهضت ملی مسکن آن است که زمین و تسهیلات بانکی در اختیار افراد متقاضی قرار گیرد تا خود نسبت به ساخت واحد اقدام کنند زیرادر این صورت آنان در ارتقای کیفیت ساخت و حفظ و نگهداری خانه دقت بیشتری خواهندداشت. نظری توجه به کیفیت بالای ساخت واحدهای طرح نهضت ملی
مسکن و سرعت بخشی به اجرای آنها به محض واگذاری زمین به متقاضیان را مورد تاکید قرار داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم سهم این استان از طرح ملی نهضتملی مسکن را ساخت ۴۰۰ هزار واحد معادل ۱۰ درصد از کل واحدهای کشور در مدت چهار سال ذکر کرد و گفت: این واحدها می توانند به صورت ویلایی، آپارتمانی یا خودمالک ساخته شوند.

جواد خدایی افزود: تاکنون از مجموع متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی زمین به ۶۲ هزار متقاضی واگذار شده که برخی از آنها تسهیلات بانکی را دریافت کرده و برخی ازآنان نیز ساخت واحدها را آغاز کرده اند.

وی بیان کرد: تصمیم راهبردی خراسان رضوی آن است که ساخت واحدها به صورت ویلایی در اولویت اجرای طرح نهضت ملی مسکن قرار گیرد لذا تاکنون نیز در ۸۰ درصد از شهرهای محل اجرای اینطرح، زمین برای ساخت واحدهایی ویلایی،یک طبقه یا دو طبقه به متقاضیان واگذار شده است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت:تصمیم شورای مسکن استان واگذاری زمین به متقاضیان طرحنهضت ملی مسکن در بینالود برای ساخت واحدهای ویلایی با زیربنای کمتر از ۲۰۰ مترمربع بوده است.

خدایی افزود: تلاش شده است به موازات ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن، خدمات روبنایی نیز به ساکنین بینالود ارائه شود که در این زمینه دولت منابع لازم را تامین کرده است. وی از فرماندار شهرستان مشهد خواست زمینه تسهیل ساخت مسکن با فراهم کردن مصالح ساختمانی و نقشه مناسب، تسریع در صدور مجوزهای ساخت و ارایه خدمات نظام مهندسی و بهره مندی متقاضیان از تخفیفات این بخش ها را فراهم کند. معاون استاندار خراسان رضوی گفت: اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین برای واگذاری به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در بینالود آماده شده که تاکنون ۸۰۰ متقاضی در این بخش شرایط لازم را داشته اند و امروز از طریق قرعه کشی زمین خود را تحویل می گیرند. فرماندار مشهد نیز در این مراسم گفت: کل متقاضیان ثبت نام شده طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان مشهد۱۹۹ هزار و ۵۴۷ نفر هستند که شرایط تعدادی از آنها احراز شده و باقی در دست بررسی است.

محسن داوری افزود: از مجموع ثبت نام شدگان مزبور ۳۹ هزار و ۵۴۵ نفر در شهر مشهد، ۱۴۰ هزار و۲۵۴ نفر در شهر گلبهار، ۹ هزار و ۹۳۲ نفر در شهر بینالود، ۹ هزار و ۷۲ نفر در شهررضویه و باقی در شهر ملک آباد قرار دارند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی نیزدر حاشیه این مراسم گفت: از حدود 830 نفرمتقاضی مسکن ملی در شهرستان مشهد تأیید نهایی شده اند محمد علی منصوری افزود: اراضی تحویلی در قطعات 200 تا 250 متر مربعی و در قالب ویلایی تک واحدی است. بر پایه این خبر، شهر جدید بینالود با سه هزار و سه هکتار وسعت شامل هزار و ۶۳۰ هکتار بخش صنعتی و هزار و ۴۰۰ هکتار بخش مسکونی در فاصله ۵۵ کیلومتری جنوب غربی مشهد با افق جمعیت پذیری ۱۳۵ هزارنفر در حاشیه جاده مشهد ـ تهران، در دامنه رشته‌کوه بینالود ودرمسیرجاده تاریخی ابریشم ایجاد شد. هم اینک جمعیت این شهر هفت هزار و ۵۰۰ نفر بوده وتعداد واحدهای مسکونی داخل شهر به سه هزار و ۷۰۰ واحد می رسد.