شناسهٔ خبر: 1236 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

شرکت عمران شهر جدید هشتگرد اعلام کرد؛

پیشرفت ۶۳ درصدی مسکن مهر هشتگرد / جدول وضعیت فرآیند واگذاری

 مسکن مهر هشتگرد آمار منتشر شده از سوی شرکت عمران شهر جدید هشتگرد از پیشرفت ۶۳ درصدی پروژه‌های مسکن مهر این شهر تا شهریورماه ۱۳۹۳ گزارش می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بنا به آخرین آمار ارائه شده از سوی شرکت عمران شهر جدید هشتگرد، پروژه‌‌های مسکن مهر این شهر تا دهه نخست شهریور ماه سال جاری (۱۳۹۳)، از مجموع ۴۹ هزار و ۷۴۵ واحد مسکن مهری که تفاهمنامه آن‌ها در شهر جدید هشتگرد به امضا رسیده است، مرحله نازک‌کاری ۲۱ هزار و ۹۲۳ واحد به پایان رسیده‌ است که ۱۱ هزار و ۸۹۴ واحد از آن‌ها افتتاح شده‌ است.

از میان پروژه‌های این شهر، تفاهمنامه‌های سه جانبه ۶۰ درصد و تفاهمنامه‌های دو جانبه ۷۵ درصدپیشرفت فیزیکی داشته‌اند. در مجموع میانگین پیشرفت کل پروژه‌ها در این شهر ۶۳.۵ درصد گزارش شده است. این در حالی است که شبکه آب واحدهای مسکن مهر این شهر ۳۴ درصد، شبکه فاضلاب ۳۶ درصد، شبکه برق ۳۶ درصد و شبکه گاز ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد، اواسط تیرماه درباره پیشرفت پروژه‌های مسکن مهر هشتگرد و وضعیت آن به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفته بود: حدود ۳۷ هزار واحد مسکن مهر در شهر هشتگرد دارای توافق‌نامه سه جانبه و ۱۰ هزار واحد دارای توافقنامه دو جانبه هستند و طبق دستور نریمان مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید قرار است تا پایان سال ۱۳۹۳، واحدهایی را که توافق‌نامه سه‌جانبه دارند به بهره‌برداری برسانیم. علاوه بر این، در شهر جدید هشتگرد، حدود دو هزار و ۵۰۰ واحد ویلایی مسکن مهر نیز وجود دارد و در مجموع می‌توان گفت که این واحدها تاکنون حدود ۷۰ درصد پیشرفت داشته‌اند. در حال حاضر حدود چهار هزار واحد آماده افتتاح هستند ولی به دلیل فراهم نشدن تاسیسات زیربنایی آن‌ها، امکان تحویل دادن آن‌ها وجود ندارد زیرا محوطه‌سازی این مناطق، منوط به تکمیل خدمات زیربنایی است.

آمار جزئی مربوط به وضعیت فرآیند واگذاری مسكن مهر در جدول زیر آمده است:

وضعیت فرآیند واگذاری مسكن مهر (واحد مسكونی)

تعداد واحد تفاهم نامه

پروانه ساخت

پایان کار

صورت مجلس تفكیكی

اخذ سند اجاره عرصه

اخذ سند اعیانی

صدور دفترچه اقساط به نام متقاضی

تخصیص پروژه سیستمی به متقاضی

قرارداد پیش فروش قطعی

قرارداد اجاره

تحویل واحد به متقاضی

۴۹۷۴۵

۴۷۰۳۸

۱۷۱۳۴

۱۵۲۲

۱۰۰۵۱

۱۵۲۲

۸۷۹۴

۳۹۷۷۷

۱۵۵۱۹

۴۹۱۵۴

۹۸۲۴

 

 

 

 

 

 

شهر جدید هشتگرد در غرب استان تهران و در میانه راه کرج – قزوین واقع شده و فاصله آن با تهران، کرج و قزوین به ترتیب ۷۵، ۲۵ و ۶۵ کیلومتر است.

برچسب‌ها:

نظر شما