شناسهٔ خبر: 123613 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در همایش سراسری بم سفیر نوسازی برای ایران قوی مطرح شد؛

راهکارهای شهرداران اردبیل برای ترویج نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی فرسوده

شهرداران استان اردبیل در راستای ترویج نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی فرسوده چه گفتند همزمان با سراسر کشور همایش سراسری بم سفیر نوسازی برای ایران قوی در راستای ترویج نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی فرسوده بمناسبت سالگرد زلزله بم همزمان در شهرهای استان اردبیل به میزبانی شهرداری ها با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل ) ، همایش سراسری بم سفیر نوسازی برای ایران قوی که در راستای ترویج نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی فرسوده بمناسبت سالگرد زلزله بم همزمان در شهرهای استان اردبیل با حضور سفیر بم ، نماینده شرکت بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی ، فرمانداران ، شهرداران و اعضای ستاد بازآفرینی شهرستان ها به مدت ۳ روز در شهرهای مشگین شهر ، پارس آیاد . اردبیل به میزبانی شهرداری ها با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل برگزار شد.

شهردار اردبیل : بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد شهری نیازمند اعتبار ویژه است

محمود صفری شهردار اردبیل در همایش سراسری بم سفیر نوسازی برای ایران قوی که در راستای ترویج نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی فرسوده بمناسبت سالگرد زلزله بم در استان اردبیل که با حضور سفیر بم و نماینده شرکت بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی و اعضای ستاد بازآفرینی شهرستان در سالن جلسه اجتماعات شهرداری برگزار شد با اعلام این مطلب گفت : در سه سال گذشته بالغ بر۳۰ میلیارد تومان در راستای بازآفرینی و توانمندسازی محلات کم برخوردار در اردبیل هزینه شده است.

وی افزود: یکی از اولویت‌های دولت ایمن‌سازی و نوسازی ساختمان‌های فرسوده شهری و اجرای پروژه‌های مشترک ما بین شهرداری و اداره‌کل راه‌ وشهرسازی در محلات هدف بازآفرینی است.

شهردار اردبیل با اشاره به پروژه‌های اجرایی در شهر اردبیل و همکاری اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان، تصریح کرد: باتوجه به این‌که یک سوم جمعیت شهری اردبیل در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی، سکونت‌گاهایی با بافت‌های تاریخی، بافت ناکارآمد و بافت ناسازگار شهری ساکن هستند بنابراین مبالغ اختصاصی از سوی شرکت بازآفرینی شهری برای اردبیل بسیار ناچیز است که باید این مبالغ افزایش یابد چراکه بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد شهری نیازمند اعتبار ویژه است.

شهردار اردبیل به اجرای ۱۳پروژه بازآفرینی شهری در محلات هدف، جهت محرومیت‌زادیی در محلات کم‌برخوردار اشاره کرد و گفت: فرهنگسرای ملایوسف ، مراکز درمانی، مدارس و ... از جمله اقدامات مشترک شهرداری و راه و شهرسازی در سکونتگاه های غیررسمی اردبیل است.

صفری به ارائه بسته‌های تشویقی در این محلات از قبیل صدور پروانه رایگان ساخت و ساز اشاره کرد و گفت: ۱۲ میلیارد تومان در سکونتگاه‌های غیررسمی تخفیف پروانه اعمال شده و ۵.۵ میلیارد تومان نیز برای صدور پروانه بافت فرسوده شهری صرف شده است

شهردار مشگین شهر : اجرایی شدن بند ( ح ) تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ از ضروریات است

 مسیب زاده شهردار و دبیر ستاد بازآفرینی مشگین شهر در همایش سراسری بم سفیر نوسازی برای ایران قوی که در راستای ترویج نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی فرسوده بمناسبت سالگرد زلزله بم در استان اردبیل که با حضور سفیر بم و نماینده شرکت بازآفرینی شهری ، فرماندار و اعضای ستاد بازآفرینی شهرستان در سالن جلسه اجتماعات فرمانداری مشگین شهر برگزار شد با اعلام این مطلب خواستار اجرایی شدن بند (ح) تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ تحت عنوان اختصاص ۲۰ درصد از املاک واقع در محدوده و حریم شهر به شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری با هدف نوسازی بافت های فرسوده و حاشیه نشین شهر شد.

مسیب زاده تصریح کرد : طبق برنامه ریزی های انجام یافته تاکنون ۱۳ محله ناکارآمد در سطح شهر شناسایی و نسبت به زیر سازی ، آسفالت و جدول گذاری در این محلات اقدام شده و بقیه محلات پس از شناسایی ساماندهی خواهد شد. 

شهردار مشگین شهر افزود : برگزاری چنین نشست هایی با هدف انتقال و بهره مندی تجربیات مدیران شهری می تواند در تدوین افق و چشم انداز های توسعه شهری با رویکرد بازسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری موثرواقع شود.

شهردار پارس آباد : آگاه سازی مردم از بسته های تشویقی شرکت بازآفرینی و بالابردن مشارکت جامعه هدف

شاپور کریمی شهردار و دبیر ستاد بازآفرینی پارس آباد در همایش سراسری بم سفیر نوسازی برای ایران قوی که در راستای ترویج نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی فرسوده بمناسبت سالگرد زلزله بم در استان اردبیل که با حضور سفیر بم و نماینده شرکت بازآفرینی شهری ، امام جمعه ، فرماندار و اعضای ستاد بازآفرینی شهرستان در سالن اجتماعات جهادکشاورزی شهرستان پارس آباد برگزار شد افزود : از مهمترین اهداف این همایش می توان به آگاه سازی مردم از بسته های تشویقی شرکت بازآفرینی و بالابردن مشارکت جامعه هدف، تحول و شتاب بخشی خدمات رسانی به مردم ساکن در محدوده ها بازآفرینی، پیشگیری و پیشنگری درخصوص توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاه ها و آگاهی سازی به لزوم مقاوم سازی بناهای ناپایدار نام برد.

لازم به ذکر است در پایان هر مراسم در شهرستان ها سفیر بم ، نماینده شرکت بازآفرینی شهری و اعضای ستاد بازآفرینی شهرستان پس از تبیین موارد ساخت و ساز ، مدلهای مقاوم سازی ، نحوه مشارکت های مردمی، آخرین تسهیلات مصوب بازآفرینی و … تسهیلگران ، توسعه گران و مدیران شهری در یکی از محلات هدف حضور یافته و با مردم از نزدیک درباره اهمیت نوسازی و ساخت و ساز و مشکلاتشان گفتگو کردند.