به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان)، علیرضا قاسمی فرزاد عنوان کرد: ورودی و خروجی اصلی شهر حورا باید کمترین خطر را برای مردم داشته باشد. یعنی دارای یک ورودی و یک خروجی اصلی و ایمن باشد.
وی ادامه داد: معابر و خیابانهای اصلی شهر، طبق استانداردهای جهانی طراحی شود، خیابانها حداقل از ۱۲ متر شروع و متراژ بالاتر بر اساس ظرفیت و نیازمندی شهر اجرا شود.
قاسمی با اشاره به اینکه شهر حورا باید به گونهای طراحی شود که بتواند نیازمندی توانیابان، روشندلان و دیگر اقشار مختلف را پاسخگو باشد، یادآورشد: جانماییهای مجموعههای اداری، تفریحی ورزشی، فضای سبز، درمانگاه و بیمارستان و سایر امکان مورد نیاز، باید دقیق و حساب شده باشد.
استاندار همدان تصریح کرد: معماری شهر حورا کاملا بر اساس موازین و اصول معماری ارزشمند ایرانی اسلامی طراحی میشود و هتلها، مهمانپذیرها، مراکز خدمات رسان در شهر جدید حورا باید دارای مرکزیت باشد تا هم دسترسی آسان وجود داشته باشد و هم قدرت رقابت و انتخاب در آن شکل گیرد.
قاسمی فرزاد با بیان این مطلب که قطعات آپارتمانی شهر حورا، در سه طبقهی ۶ واحدی تعریف شود، تصریح کرد: کارشناسان و متخصصان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری نکته نظرات لازم را به مشاوران طراح شهر حورا ارائه کنند.
وی ادامه داد: جاری کردن و رعایت عدالت آموزشی در فضاهای آموزشی، و دسترسی آسان به آنها، باید در شهر حورا نمود داشته باشد و مشاوران طراح شهر حورا، باید ضمن رعایت اصول ترافیکی و محیط زیستی، تدابیر لازم برای کاهش آلودگی هوا، به طور کامل را نیز اتخاذ کنند.
وی در پایان خاطرنشان ساخت: طراحی و ایجاد مراکز عرضه میوه و تره بار در شهر حورا امری ضروری است و این اقدام باید به گونه ای انجام گیرد که کلیه ساکنان این شهر بتوانند به این مراکز در نقاط مختلف به سهولت دسترسی داشته باشند.