شناسهٔ خبر: 123640 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز:

۳ پل شهرستان طالقان مرمت می‌شود

مرمت پل های طالقان رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راهداری وحمل ونقل جاده‌ای البرز از مرمت و بازسازی سه پل در شهرستان طالقان خبر داد و گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز)، کاظم ناظری با اشاره به این که پل‌ها یکی از عناصر کلیدی راه‌ها هستند که احداث آن‌ها نسبت به بقیه اجزای راه هزینه بیشتری دارد، گفت: به علت وضعیت خاص سازه‌ای، پل‌ها با گذشت زمان دچار فرسودگی و آسیب‌دیدگی می‌شوند و هرچه تعمیر و بازسازی آن‌ها به تعویق افتد وضعیت بحرانی‌تر و هزینه تعمیر نیز بیشتر خواهد شد.

وی افزود: اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای این استان برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی و تخریب پل‌های استان هرسال در چند نوبت بازدید دوره‌ای از پل‌ها را در دستور کار قرار می‌دهد.

این مسئول تصریح کرد: در این بازدیدها شرایط پل‌ها توسط کارشناسان رصد می‌شود تا در صورت نیاز اقدامات لازم برای مرمت و بازسازی آنها انجام شود.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راهداری وحمل ونقل جاده‌ای البرز در ادامه از تعمیر و مرمت سه پل در شهرستان طالقان خبر داد و گفت: در این پروژه دال پل‌ها مقاوم‌سازی و عرشه فولادی آن‌ها که دچار خوردگی شده‌اند با عملیات تراش و سندبلاست مرمت و تعمیر می‌شود و همچنین احداث رادیوبرید و دیوار برگشتی آب نیز در دستور کار قرار گرفته است.

ناظری با بیان اینکه با اجرای این پروژه پل‌های گوران، موچان و خوچیره تعمیر و مرمت می‌شوند، افزود: اجرای این پروژه از ۱۷ آبان‌ماه سال جاری با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آغاز شده و تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.