شناسهٔ خبر: 123657 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

پیش بینی بارش برف و باران برای تهران/ متلاطم شدن دریای خزر و خلیج فارس برای چندروز آینده

باران پاییزی کارشناس سازمان هواشناسی با پیش بینی وضعیت جوی تهران خاطر نشان کرد: برای تهران امروز بارش و برف پیش بینی می شود و فردا دارای غبار رقیق خواهد بود.

امین حسین نقشینه  کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  بابیان اینکه امروز در اکثر نقاط کشور شاهد باراش باران خواهیم بود اظهارداشت: بارش ها برای جنوب کشور همراه با رعدوبرق و در مناطق شمالی و سردسیر به صورت برف خواهد بود. 

وی با اشاره به اینکه در مناطق جنوب غربی کشور بارش ها از شدت بیشتری برخوردار هستند افزود: غرب و شمال خلیج فارس امروز مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس هواشنناسی با بیان اینکه فردا در مناطق جنوبی کشور بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود تصریح کرد: فردا نیز برای شمال غرب ، غرب و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده باران و برف پیش بینی می شود.

به گفته نقشینه روز شنبه برای مناطق جنوب شرقی و برخی مناطق شمال غربی کشور بارش باران پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه از اوایل شب شنبه با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر بارش ها از غرب آغاز خواهد شد اعلام کرد: از روز یکشنبه گستره این بارشها که همراه با کاهش دما خواهد بود نواحی شمالی کشور را در بر خواهد گرفت.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: با این بارش ها دریای خزر مواج و متلاطم خواهد شد و برای نواحی شمال غرب و ارتفاعات البرز بارش برف پیش بینی می شود.

نقیشینه با تاکید بر اینکه در روز دوشنبه این بارشها در سواحل شمال و خراسان شمالی تداوم خواهد داشت افزود: با نفوذ این جریان بارشی به جنوب و جنوب غربی کشور بارش ها را در این مناطق انتظار خواهیم داشت.

وی با پیش بینی وضعیت جوی تهران خاطر نشان کرد: برای تهران امروز بارش و برف پیش بینی می شود و فردا دارای غبار رقیق خواهد بود.

کارشناس هواشناسی بیشینه دمای تهران را برای امروز و فردا ۸ درجه بالای صفر پیش بینی کرد.