شناسهٔ خبر: 123707 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با دستور رییس جمهور صورت می گیرد

فعال شدن کارگروه وقف بهارستان ذیل ستاد بازآفرینی شهری

رییسی رییسی جمهور در سفر به شهرستان بهارستان به سازمان ثبت و اسناد کشور دستور داد تا کارگروه وقف را ذیل ستاد باز آفرینی در منطقه بهارستان فعال کند و در این خصوص گزارشی به رییس جمهور بدهند.

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه ۱۵ دی ماه در ادامه سفرهای خود به شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان تهران به بهارستان که دارای سه شهر صالحیه، گلستان و نسیم شهر است،  رفت. این چهارمین سفر رییس جمهور از زمان تصدی ریاست جمهوری تا کنون به شهرستان های استان تهران محسوب می شود .

وی در ابتدای ورود به بهارستان از عملیات بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی حضرت ابوالفضل (ع)  بازدید داشت که در این بازدید مصوب شد برای تجهیز این بیمارستان ۵۱۶ میلیاردتومان اعتبار در نظر گرفته شود.

همچنین رئیس جمهور در ادامه سفر به شهرستان بهارستان از طرح نیمه کاره و راکد کمربندی جنوبی این شهرستان بازدید کرد و در جریان مراحل ساخت و آخرین وضعیت این طرح قرار گرفت و برای قطعه ۵ کیلومتری این کمربندی در بهارستان مصوب شد  اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این قطعه در نظر گرفته شود.

آیت الله رییسی همچنین در بازدید از بافت های فرسوده شهرستان بهارستان که بالغ بر هزار هکتار است در دستوری به وزیر راه وشهرسازی و محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری خواستار جمع بندی الزامات و نیازهای این مناطق شد و تاکید کرد در اولین فرصت وزیر راه و شهرسازی بازدید میدانی از روند اجرایی شدن مصوبات پیرامون بافت های فرسوده داشته باشند.

رییسی جمهور در ادامه به سازمان ثبت و اسناد کشور دستور داد تا کارگروه وقف را ذیل ستاد باز آفرینی در منطقه بهارستان فعال کند و در این خصوص گزارشی به رییس جمهور بدهند.

همچنین بنا به دستور رییس جمهور مصوب شد ایستگاهی از متروی اسلام شهر به پرند در بهارستان با تامین اعتبار توسط شهرداری منطقه ایجاد شود

در پایان رییس جمهور به صورت سرزده و میدانی از پایانه اکبر آباد بازدید و شنونده نظرات رانندگان حوزه حمل و نقل جاده ای بود.