شناسهٔ خبر: 123726 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به همت راهداران؛

۶۰۰ کیلومتر باند از راه‌های غرق آباد در شهرستان ساوه برفروبی شد

غرق آباد مرکزی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای غرق آباد از برقراری تردد روان در محورهای مواصلاتی تحت پوشش آن اداره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، علی اصغر سلیمی مسئول اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای غرق آباد از برفروبی ۶۰۰ کیلومتر باند از راه‌های تحت پوشش آن اداره خبر داد.

وی افزود: از ساعات اولیه صبح امروز تاکنون برای برقراری تردد ایمن در راه‌ها بیش از ۱۵۰ تن مخلوط ماسه و نمک توسط راهداران و با استفاده از دستگاه های مکانیزه در سطح راههای حوزه استحفاظی غرق آباد پخش شده است.

سلیمی اظهار داشت: ۱۸ راننده و راهدار با استفاده از ۱۲ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری وظیفه باز نگه داشتن راه‌ها را بر دوش داشتند که با اقدام به موقع اجازه ندادند راهی مسدود یا تردد در آن دچار اختلال شود.

وی عمده مشکلات بوجود آمده در خدمات راهداری را عدم استفاده از زنجیرچرخ توسط کاربران جاده‌ای عنوان کرد و افزود: متأسفانه بعلت سهل انگاری برخی رانندگان در بستن زنجیرچرخ گاهی اوقات شاهد انحراف خودروها از سطح جاده هستیم که باید توجه ویژه‌ای به این موضوع شود.

استفاده از اپلیکیشن و سایر سامانه‌های ارتباطی ۱۴۱ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بهترین ابزار و راهنما برای مدیریت سفرها بویژه در ایام زمستان است که می‌توان از آن طریق بصورت برخط با اتصال به دوربین‌های نظارت تصویری منصوب در راه‌های کشور آخرین وضعیت راه‌ها را مورد بررسی قرار داد و سپس اقدام به سفر کرد.