شناسهٔ خبر: 123751 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای انجام شد؛

تداوم ارتقای ایمنی در راه‌های دلیجان / ایمن سازی یک نقطه پرتصادف در محور دلیجان-اصفهان

دلیجان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دلیجان گفت: در امتداد تلاش‌های بعمل آمده برای ارتقاء ایمنی در محورهای مواصلاتی شهرستان دلیجان، یک نقطه پرتصادف در کیلومتر ۲۵ بزرگراه دلیجان-اصفهان ایمن سازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، علیرضا عباسی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دلیجان گفت: با توجه به اهمیت موضوع ایمنی راهها و تلاش برای کاهش تصادفات جاده‌ای، یک نقطه پرحادثه در کیلومتر ۲۵ محور دلیجان-اصفهان رفع و بطور کامل اصلاح و ایمن شد.

به گفته وی کیلومتر ۲۵ محور دلیجان-اصفهان بعلت وجود پیچ تند و همچنین عبور خودروها با سرعت بالا، یکی از نقاطی بود که تصادفات مختلفی در آن نقطه بوقوع می پیوست که این امر موجب شد تا در اقدامی جهادی عملیات رفع این نقطه پرحادثه شروع و ظرف مدت چهار روز به اتمام برسد.

عباسی خاطرنشان کرد: برای اصلاح هندسی این قوس، بهسازی، تعریض راه و اصلاح شیب جاده انجام شد تا خودروها در حین حرکت از سطح جاده منحرف نشده و تعادل استانداردی در عبور از این مقطع داشته باشند.

وی افزود: علاوه بر اصلاح شیب در محل قوس، عملیات تعریض جاده نیز انجام و سپس آسفالت آن نیز اجرا شد.

به گفته رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دلیجان، پس از اتمام کلیه مراحل اصلاح هندسی، تعریض جاده و آسفالت آن، سریعا نسبت به خط کشی، نصب تابلوهای ایمنی و مسیرنما و حفاظهای فلزی اقدام لازم انجام شد تا کاربران جاده‌ای از این محدوده به سلامت عبور کنند.

وی اظهار داشت: عملیات اصلاح این نقطه پرتصادف بصورت امانی با بهره گیری از توان راهداران دلیجان و با استفاده از ماشین‌آلات در اختیار و پشتیبانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در تأمین ۳۰۰ تن آسفالت مورد نیاز و همچنین تامین تجهیزات ایمنی مانند تابلو، علائم، گاردریل، خط کشی و... انجام شد.

عباسی تأکید کرد: در طول مدتی که این قوس اصلاح شده هیچگونه تصادفی در این محدوده رخ نداده است.