شناسهٔ خبر: 123754 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی اردبیل خبر داد :

اختصاص بسته‌های تشویقی برای جلب مشارکت مردم در احیای بافت فرسوده / تامین۵۴۴۰ تن قیر رایگان برای آسفالت معابر و محلات هدف

محمد زارع حسین‌زاده معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : بسته های تشویقی برای جلب مشارکت مردم در احیای بافت فرسوده تعریف شده که با اختصاص آن می توانیم احیای این مناطق را شاهد باشیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل )، محمد زارع حسین‌زاده معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد : تاکنون در این حوزه بیش از ۴۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان اجرایی و عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه ۲۸ پروژه از این تعداد متعلق به مرکز استان بوده است، خاطرنشان کرد: شرکت بازآفرینی شهری برای اجرای این پروژه ها ۵۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه کرده است.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل تعریض و آسفالت محلات گلمغان و ایران آباد، احداث کلانتری در محله گلمغان، سالن ورزشی ایران آباد، پارک ملایوسف، سرای محله گلمغان و ساماندهی رودخانه بالیقلوچایی از جمله این پروژه ها بوده است.

حسین زاده زارع ادامه داد: در سال جاری از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری و محرومیت زدایی ۵۱ میلیارد تومان برای اجرای پروژه ها در این حوزه پیش بینی شده است.

وی افزود: با نهایی شدن این طرح ها در قالب مصوبه شرکت بازآفرینی شهری و اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل این پروژه ها در شهرهای مختلف استان اردبیل اجرا می شود که ۱۳پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان مختص شهر اردبیل است.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: شرکت بازآفرینی شهری برای کمک به ادارات راه و شهرسازی در آسفالت معابر و محلات هدف ۵ هزار و ۴۴۰ تن قیر رایگان تامین کرده تا شاهد آسفالت این معابر باشیم.

حسین زاده زارع بیان کرد: با پیگیری های انجام شده در فصل کاری امسال نیز بخشی از معابر کوچه ها و محلات هدف و محدوده بافت فرسوده مصوب مورد مرمت و آسفالت ریزی قرار گرفته است.

وی رویکرد دولت مردمی را در احیای بافت فرسوده و نظام مندی در این بخش یادآور شد و تصریح کرد: بسته های تشویقی برای جلب مشارکت مردم در بافت فرسوده تعریف شده که با اختصاص آن می توانیم احیای این مناطق را شاهد باشیم

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: مشوق اول در نظر گرفته شده در این حوزه تسهیلات بانکی ۳۵۰ میلیون تومانی است که ۱۵۰ میلیون تومان از این مبلغ با نرخ سود صفر درصد پرداخت می شود..

حسین زاده زارع مشوق دیگر را تخفیف در صدور محوز پارکینگ و تجاری سازی در محلات بافت فرسوده اعلام و اظهار کرد: تامین پارکینگ تا ۷۵ درصد و ارائه پروانه تجاری جزو برنامه های تشویقی و حمایتی در این حوزه است.

وی خاطرنشان کرد: مشوق دیگری که در تامین زمین در قالب تصرفات اعمال می شود صدور سند برای ساخت و سازها در اطراف شهرهاست تا براساس بند قانونی سند برای این تصرفات صادر شود.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در حمایت از احیای بافت فرسوده واگذاری انشعابات نیز با تخفیف ویژه تا سازندگان بنا بتوانند از این مفاد تشویقی استفاده کنند.

حسین زاده زارع گفت: باید از ظرفیت قانونی در احداث مدرسه، درمانگاه و مجموعه های عام المنفعه استفاده کرد که در این زمینه همکاری خوبی را با شهرداری ها در مناطق مختلف استان شاهد هستیم.