شناسهٔ خبر: 123755 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد ؛

صدور ضمانت نامه بانکی ماده ۵۶ / گشایش در تامین منابع مالی محور سربند – مشکین شهر

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از صدور ضمانت نامه بانکی ماده ۵۶ محور سربند – مشکین شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل )، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: نزدیک ۱۶ ماه پیگیر ماده ۵۶ محور سربند – مشکین شهر بودیم که پس از ۱۶ ماه پیگیری شبانه روزی توسط استاندار ، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ، نماینده مردم شهرستان پارس آباد و اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ، این هفته ضمانت نامه بانک ملت توسط سازمان برنامه بودجه کشور صادر شد.

 وی گفت : پیگیری می کنیم بانک ملت نیز مجوز ماده ۲۲ بانک مرکزی را اخذ و وزارت راه و شهرسازی هم قرارداد را آماده امضاء نماید که به محض این اتفاق مهم ، تاثیر بسزایی در پروژه خواهد گذاشت.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به مطالبه پیمانکار پروژه احداث باند دوم محور سربند – مشکین شهر به مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان افزود : با توجه به مطالبه پیمانکار پروژه امیدواریم با تزریق ۱۵۰ میلیارد تومان از طریق ماده ۵۶ و کمک مالی بانک ملت ، این پروژه جان دوباره ای گیرد.

حیدری ادامه داد : با برنامه ریزی انجام شده ۱۵ الی۲۰ کیلومتر از این مسیر را که از لحاظ اجرایی هیچ مشکلی ندارد حتی ۷ کیلومتر عملیات آسفالت نیز به اتمام رسیده و ۱۳ کیلومتر باقیمانده و قسمت عمده ای از قیر مورد نیاز هم تامین و در اختیار پیمانکار گذاشته شده انشالله سال آتی شاهد بهره برداری ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر از پروژه باشیم.

وی با اشاره به محور سربند – پارس آباد افزود : در این محور نیز با فعالیت ۲ پیمانکار در این مسیر با توجه به اینکه حدود ۷۰ میلیارد تومان بدهی به این پیمانکاران علیرغم مشکلات مالی عملیات اجرایی مسیر پیشرفت خوبی داشته و پروژه فعال است.

حیدری اضافه کرد : با همدلی و همکاری مسولان استانی در تلاش هستیم در اجرای پروژه های بزرگراهی استان تمهیدات لازم را بکار گرفته تا شاهد تسریع در بهره برداری از این پروژه ها باشیم.