شناسهٔ خبر: 123756 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر و ریاست سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای برگزار شد

نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه حمل ونقل استان کردستان

کردستان نشست هم اندیشی بررسی مسائل و مشکلات حوزه راه و حمل ونقل جاده ای استان کردستان با حضور داریوش امانی معاون وزیر و ریاست سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) نشست هم اندیشی بررسی مسائل و مشکلات حوزه راه و حمل ونقل جاده ای استان کردستان با  حضور داریوش امانی معاون وزیر و ریاست سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای برگزار شد.

در این نشست اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان به اهمیت بخش حمل و نقل اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تا وضعیت حمل و نقل و جاده‌های استان را به عنوان یکی از پیش شرط‌های توسعه و موتور پیشران استان بهبود ببخشیم.

زارعی کوشا یکی از مطالبات مهم مردم در حوزه حمل و نقل و راه را اتمام کریدور شمال به جنوب دانست و افزود: این پروژه جزو طرحهایی است که می‌تواند در روند توسعه استان اثرگذار باشد و تلاش ما این است تا در طی ماه‌های آینده ساخت این کریدور سرعت بگیرد و در یک بازه زمانی معقول به اتمام برسد.

وی به هدف‌گذاری‌های انجام شده برای بهبود و افزایش میزان جاده‌های روستایی آسفالت شده برای رسیدن به میانگین کشوری اشاره کرد و افزود: در طی یکسال گذشته ۱۸۱ کیلومتر راه روستایی احداث شده و در سفر رئیس جمهور نیز هدف‌گذاری‌های امید بخشی به این منظور صورت گرفته است.

در این نشست بهزاد رحیمی نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی و علیرضا زندیان نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی و شیوا قاسمی پور نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی محسن فتحی نماینده مردم سنندج ،دیواندره و کامیاران به بیان  مسائل و مشکلات حوزه استحفاظی خود پرداختند.

یادآور می شود در این نشست رضا اکبری معاون راهداری سازمان و خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان و حبیبی معاون امور عمرانی استانداری کردستان و فرزاد حسنی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کردستان حضور داشتند.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی می باشد که سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر آسفالت شده و مابقی خاکی و یا شنی است. ضریب بهره مندی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از راه آسفالته ۶۴ درصد و در کشور ۸۰ درصد است. از هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و شریانی در استان،  ۲۸ درصد راه‌های استان دارای خرابی شدید، ۳۴ درصد خرابی متوسط، ۲۹ درصد دارای خرابی کم و ۹ درصد دارای راه سالم است.