شناسهٔ خبر: 123784 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

هشدار نارنجی هواشناسی برای بارش‌های امروز

بارش باران جنوب کرمان سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از بارش باران و احتمال تگرگ در هرمزگان و جنوب کرمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعات سازمان هواشناسی کشور سامانه بارش‌های شدید امروز شنبه در هرمزگان و جنوب کرمان بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و احتمال تگرگ را به دنبال دارد.

این بارش‌ها می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال صاعقه، احتمال تاخیر و لغو پروازها و خسارت به صنعت کشاورزی شود.

سازمان هواشناسی برای پیشگیری از مخاطرات احتمالی به عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاکسازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون شهری و پاکسازی دهانه پل‌ها توصیه کرده است.

پرهیز از سفرهای غیر ضروری، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو، انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارات احتمالی توسط شهرداری‌ها، راهداری‌ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرائی مسئول از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.