شناسهٔ خبر: 123801 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

ظرفیت‌های فرودگاه اصفهان در حوزه‌های سخت افزاری، تجهیزات هوانوردی و فرودگاهی مطلوب است

محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در سفر به اصفهان، ظرفیت‌های فرودگاه اصفهان در حوزه‌های سخت افزاری، تجهیزات هوانوردی و فرودگاهی، سطوح پروازی و ترمینالی مطلوب ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در سفر به اصفهان گفت: ظرفیت‌های فرودگاه اصفهان در حوزه‌های سخت افزاری، تجهیزات هوانوردی و فرودگاهی، سطوح پروازی و ترمینالی در حد مطلوب بوده و خلاء موجود در بخش مسافری این فرودگاه با تغییر مدل کسب و کار آژانس های مسافرتی در راستای جذب مسافر و گردشگر و همچنین ایجاد شبکه پروازی مناسب جهت ترغیب شرکت های هواپیمایی برای برقراری پرواز به این شهر، قابل رفع است.

  محمدی بخش به همراه رحمت اله فیروزی پور نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود در مجلس شورای اسلامی و حسن خوشخو معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری، پس از بازدید بخش‌های مختلف فرودگاه شهید بهشتی، در جلسه ای که به منظور بررسی مسائل و موضوعات مربوط به فرودگاه اصفهان، در محل استانداری و با حضور معاونین استاندار، جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان و مدیران بخش خصوصی در بحث گردشگری برگزار شد، حاضر شدند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان در ابتدای جلسه ضمن ارائه گزارشی مختصر از آخرین وضعیت آمار پروازهای فرودگاه، خواستار مساعدت و همکاری همه جانبه سازمان هواپیمایی کشوری جهت راه اندازی یک شرکت هواپیمایی با پایگاه اصلی فرودگاه اصفهان، استفاده از ظرفیت شرکتهای هواپیمایی داخلی و خارجی به منظور رونق پایانه بار هوایی فرودگاه شهید بهشتی و همچنین افزایش پرواز در مسیرهای داخلی به ویژه تهران، شیراز و شهرهای شمالی کشور شد.

در این جلسه معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در این جلسه گفت: کشور ما در حوزه جبهه مقاومت بسیار مدیون شهر اصفهان بوده، و این شهر یکی از قطب‌های موثر در حوزه های مختلف تکنولوژی به ویژه حوزه ساخت هواپیما است که امیدواریم با دستور اخیر رئیس جمهور به زودی شاهد پرواز هواپیماهای مسافری ساخت میهن اسلامی باشیم.

محمدی بخش حوزه پدافند غیر عامل را یکی از ویژگی های بارز استان اصفهان پس از حوزه مسافری عنوان کرد و افزود: قرار گرفتن این استان در مرکز کشور باعث شده در بخش امداد هوایی به ویژه در شرایط بحران در استان‌های همجوار، از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد به طوری که خدمت رسانی تحسین برانگیز فرودگاه شهید بهشتی در حادثه ناگوار زلزله بم از یادها نخواهد رفت. به همین دلیل نمی‌توان فرودگاه اصفهان را تنها یک فرودگاه مسافری در نظر گرفت و باید به عنوان یک فرودگاه استراتژیک و قلب کشور به آن توجه کنیم.

وی تصریح کرد: ظرفیت های فرودگاه اصفهان در حوزه های سخت افزاری، تجهیزات هوانوردی و فرودگاهی، سطوح پروازی و ترمینالی در حد مطلوب بوده و خلاء موجود در بخش مسافری این فرودگاه با تغییر مدل کسب و کار آژانس های مسافرتی در راستای جذب مسافر و گردشگر و همچنین ایجاد شبکه پروازی مناسب جهت ترغیب شرکت های هواپیمایی برای برقراری پرواز به این شهر، قابل رفع است.

معاون وزیر در ادامه زنجیره اقدامات صورت گرفته در ترمینال بار هوایی فرودگاه اصفهان را بسیار هوشمندانه، علمی و دقیق خواند و افزود: تامین هواپیمای باری به عنوان تکمیل کننده این زنجیره از وظایف سازمان هواپیمایی کشوری است که در همین راستا اقدامات موثری از طرف سازمان هواپیمای کشوری در حال انجام است.

محمدی بخش در خصوص تاسیس شرکت هواپیمایی با پایگاه اصلی شهر اصفهان بیان کرد: در حال حاضر چند شرکت خصوصی درخواست راه اندازی ایرلاین در این شهر را به صورت جدی به سازمان ارائه کرده اند که ما مهمترین شرط ایجاد این ایرلاین ها را استقرار در شهر اصفهان عنوان کرده ایم و در آینده ای نزدیک شاهد خبرهای خوبی در این خصوص خواهیم بود.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران وی در پایان ارتقای بخش گردشگری در حوزه هوایی را به عنوان یک هدف مهم برای توسعه و امنیت کشور بیان کرد و خواستار همکاری همه جانبه کلیه دستگاه‌های اجرایی در جهت رفع موانع و مشکلات موجود و ارائه راهکارهای مناسب جهت دستیابی به این مهم شد.